نمایشگاه عکس مساجد تاثیرگذار در پیروزی انقلاب برپا می شود

نمایشگاه عکس مساجد تاثیرگذار در پیروزی انقلاب برپا می شود

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
حجت الاسلام علیخانی از برپایی نمایشگاه عکس مساجد تاثیرگذار در پیروزی انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: شکل گیری ریشه تمدن اسلامی از مسجد است که این امر بیانگر اهمیت خانه های خدا بر زمین را نشان می دهد.

حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (شنبه 12 بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، برنامه های متنوع و متعددی را در ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نظر گرفته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اظهار کرد: اجرای سرودهای انقلابی، برپایی نمایشگاه عکس مساجدی که در پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند و نشست های بصیرتی با تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب از مهم ترین برنامه های کانون های مساجد استان در دهه فجر سال جاری به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی ایران به طور یقین با چهل سال گذشته، قابل قیاس نیست و پیشرفت های زیادی، داشته است.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر  از لحاظ هویت دینی، هویت انقلابی، هویت اقتصادی و ... نسبت به سال 1357، قوی تر است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان اکنون انقلاب اسلامی ایران در مقایسه  با سال 1357 قابل قیاس نیستند، گفت: آمریکا حال حاضر با آمریکا آن زمان که به عنوان ابرقدرت بود و همچنین اسراییل و دیگر دشمنان نسبت به گذشته، ضعیف تر شده اند.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: همسایه های ایران نظیر عراق و افغانستان به دوستان انقلاب اسلامی ایران، تبدیل شده اند و انقلاب با شتاب خوبی، رو به حرکت است.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در مرحله بندی فرایند پنچ گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی به انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اشاره کرده اند که اکنون به سمت تمدن اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشبرد اهداف انقلاب بسیار موثر است، ابراز کرد: تبیین و ادامه اهداف انقلاب از مسجد بوده و تمدن اسلامی و ریشه آن نیز از مساجد است.

 

وی، شکل گیری ریشه تمدن اسلامی را از مسجد دانست و گفت: از زمان پیامبر (ص)، شکل گیری تمدن های اسلامی از مساجد بود و این دو مهم از یکدیگر، جدا نبودند که این امر بیانگر اهمیت خانه های خدا بر زمین است.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه ریشه و محوریت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از مساجد بود، اظهار کرد: جوانان و مساجد در پیروزی انقلاب، نقش مهمی داشتند و در حال حاضر نیز باید همچون زمان اول انقلاب، جوانان که آینده سازان جامعه هستند را به عرصه آورد و در خانه های خدا از توانایی های آنها به بهترین شکل، بهره گرفت.

پایان پیام/ 86