آشنایی غیرمسلمانان با مفاهیم «اذان» و «الله اکبر» در مسجد «بیهار» هند

آشنایی غیرمسلمانان با مفاهیم «اذان» و «الله اکبر» در مسجد «بیهار» هند

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مسجد «بیهار» هند با هدف کاهش اختلافات میان پیروان ادیان و آشنا کردن غیرمسلمانان با مفاهیم اذان و الله اکبر، تور رایگان برگزار کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «گالف نیوز»، در حالی که اعتراض ها نسبت به لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند همچنان ادامه دارد،یکی از مساجد مشهور در ایالت «بیهار» برنامه ای را برای کم کردن اختلافات میان مسلمانان و غیر مسلمانان در این کشور ،ترتیب داده است.

 

در این برنامه ، تور رایگانی برای غیر مسلمانان گذاشته شده است تا از مسجد «بیهار» و فضای اطراف آن بازدید کرده و با مسلمانان به بحث و گفتگو بپردازند.

 

برگزاری تور بازدید از مسجد «بهاینساسور بادی» که اولین طرح از این دست در ایالت «بیهار» است با هدف درک و فهم بیشتر از مسلمانان هند که این روزها هدف تبعیض های بزرگ قرار گرفته اند،انجام می شود.

 

به عنوان بخشی از این طرح، از پیروان همه ادیان،دعوت شده است به این مسجد بیایند تا در مورد چگونگی اقامه نماز در داخل مسجد ،اطلاعاتی به دست بیاورند و هرگونه سردرگمی که در ذهنشان درباره اسلام و مسلمانان وجود دارد،از بین برود.

 

«کامران نومانی»،ترتیب دهنده تور بازدید از مسجد «بیهار» در این باره گفت: سردرگمی زیادی درباره اسلام و مساجد در ذهن مردم وجود دارد. پیروان سایر ادیان می خواهند بدانند که ما در داخل مسجد چه می کنیم ، چگونه نماز می خوانیم ،الله اکبر چه معنایی دارد و هدف از اذان چیست؟

 

وی افزود: هدف ما این است که فرصتی را برای غیر مسلمانان ایجاد کنیم تا از نزدیک با نماز و دیگر فعالیت هایی که در داخل مسجد انجام می شود،آشنا شوند.

 

پایان پیام/ 7