بازگشت روح زندگی به موصل با بازسازی مسجد جامع «نوری»

بازگشت روح زندگی به موصل با بازسازی مسجد جامع «نوری»

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
اهالی موصل امیدوارند بازسازی مسجد جامع «نوری» که توسط تروریست‌های داعش تخریب شده و عملیات مرمت آن در حال اجرا است، روح زندگی را به این شهر بازگرداند. بازسازی این مسجد پنج سال به طول می‌انجامد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «اخبار الان»، طرح بازسازی مسجد جامع «نوری» موصل با همکاری سازمان یونسکو، وزارت فرهنگ عراق و مرکز بین المللی مرمت املاک فرهنگی عراق با سرمایه دولت امارات با عنوان «احیای روح موصل» در حال اجرا است.

 

بر اساس گزارش ها، کار مرمت این مسجد و مناره کج آن، دست کم پنج سال به طول خواهد انجامید. «مصعب محمد»، رئیس کمیته اجرایی طرح مرمت مسجد جامع نوری گفت: این مسجد اثری تاریخی است و از جایگاه بالایی در نزد اهالی موصل برخوردار است. مردم موصل امیدوارند بازسازی مسجد جامع نوری، روح زندگی را به این شهر بازگرداند.

 

عملیات بازسازی این مسجد در سال 2018 میلادی آغاز شده و و سال گذشته 50 میلیون دلار برای مرمت آن هزینه شده است. دولت عراق هزینه بازسازی این مسجد را دو میلیارد دلار برآورد کرده است. عناصر تروریستی داعش مسجد جامع نوری را که تاریخ ساخت آن به قرن دوازدهم باز می گردد؛ تخریب کردند.

 

«ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش در سال 2014 میلادی، این مسجد را مرکز خلافت خود اعلام کرده بود.

 

پایان پیام/ 43