از آستین بالا زدن مسجدی‌ها برای کمک به زوج‌های جوان تا ابتکار کانون‌های مساجد تهران برای دهه فجر

از آستین بالا زدن مسجدی‌ها برای کمک به زوج‌های جوان تا ابتکار کانون‌های مساجد تهران برای دهه فجر

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
اکران فیلم‌های جشنواره فجر برای فعالان کانون‌های مساجد پایتخت، تهیه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند به همت مسجدی‌ها و افتتاح بزرگ‌ترین مسجد آسیای مرکزی در تاجیکستان ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۱۴ بهمن‌ماه است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در چهاردهمین روز از بهمن ماه ۹۸:

 

تهیه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند به همت مسجدی‌ها/ مشارکت ۹۸۰ مسجد در فاز اول

 

 

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد، موسسه خیریه حضرت رقیه(س) و مجمع خیرین استان تهران، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه، سازمان بهزیستی تعدادی از افراد تحت پوشش را که در شرف ازدواج هستند و درآمد لازم برای تامین جهیزیه خود را ندارند، مورد حمایت قرار می دهد.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سازمان بهزیستی به 26 هزار زوج فاقد جهیزیه بر اساس نهضت تامین اقلام جهیزیه برای نوعروسان و معلومان کمک خواهد کرد، تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه همکاری قرار است، مجمع خیرین کشور و خیریه حضرت رقیه(س) و مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای مسئولیت های اجتماعی در این طرح مشارکت کنند.

 

وی اضافه کرد: امید است در این طرح هر ماه شاهد تامین بخشی از اقلام مورد نیاز نیازمندان باشیم. ضمن اینکه مقرر شده است، بر اساس این تفاهم نامه همکاری شماره حساب سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مساجد تبلیغ شود و کسانی که تمایل به شرکت در این طرح دارند، از طریق این شماره حساب ها در این طرح مشارکت کنند و برای جوانان در شرف ازدواج نیازمند کمک های لازم را انجام دهند.

 

ولیئی با بیان اینکه در فاز اول اجرای این طرح حدود 980 جهیزیه از سوی مساجد جمع آوری می شود، ابراز کرد: این طرح از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شده و برای چهار ماه اجرا می شود.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: علاوه بر این، قرار است با ائمه جماعات مساجد تراز نیز نشستی به منظور یاری رسانی برای اجرای این طرح برگزار شود.

 

برگزاری مسابقه روزنامه‌دیواری و نشست‌های «مسجد، مکتب، مردم» در کانون‌های مساجد استان مرکزی

 

 

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون های مساجد استان مرکزی، اظهار کرد: برگزاری مسابقه عکس موبایلی از راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایش فیلم های انقلابی در مساجد و پخش نواهای انقلابی از ماذنه های مساجد از جمله این برنامه ها است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مرکزی با اشاره به ویژه برنامه «10 شب، 10 مسجد»، بیان کرد: در این ایام نشست های تخصصی با عنوان «مسجد، مکتب، مردم» برگزار می شود.

 

وی از برگزاری مسابقه فرهنگی هنری روزنامه دیواری در 41 مسجد شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد و گفت: این مسابقه ویژه دانش آموزان دختر و پسر (9 تا 15 سال) در رشته های رنگ آمیزی، نقاشی، خوشنویسی و دسته بندی محتوای مطالب برگزار می شود.

 

ذوالفقاری با اعلام محورهای این مسابقه خاطرنشان کرد: «مسجد محله ما و انقلاب اسلامی» و «شهدا(انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مقاومت اسلامی) و ایران قدرتمند» دو محور این مسابقه هستند که در روز 17 بهمن ماه برگزار می شود.

 

فیلم‌های جشنواره فجر برای فعالان کانون‌های مساجد پایتخت اکران می‌شود

 

 

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر ویژه اعضای کانون های مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در نامگذاری ایام الله دهه فجر  روز 14 بهمن ماه با عنوان «جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی» نام گذاری شده است، به همین جهت از امروز (دوشنبه، 14 بهمن) به مدت سه روز در سالن رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعادت آباد این فیلم ها از ساعت 14 و 30 اکران می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: فعالان فرهنگی و اعضای کانون های مساجد با در دست داشتن کارت شناسایی می توانند از 14 تا 16 بهمن ماه به صورت رایگان به تماشای فیلم های جشنواره فیلم فجر بنشینند.

 

حجت الاسلام قدیریان همچنین از برگزاری نشست تخصصی نخبگان فرهنگی کانون های مساجد استان تهران در روز 16 بهمن ماه خبر داد و تصریح کرد: این نشست تخصصی با حضور ۴۰ نفر از نخبگان فرهنگی کانون های مساجد 16 شهرستان تهران در مجتمع فرهنگی نور واقع در جنت آباد شمالی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این نشست تخصصی با موضوع «سبک زندگی ایرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی» و با هدف فعال سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه سبک زندگی و هم افزایی در فعالیت های جهادی برگزار می شود.

 

گردهمایی «رهروان مکتب سلیمانی» در مسجد نظام‌مافی برگزار می‌شود 

 

به مناسبت اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی، گردهمایی بزرگ «رهروان مکتب سلیمانی» روز ۲۰ بهمن‌ماه در مسجد جامع نظام مافی برگزار می‌شود. 

 

براساس این گزارش، در این مراسم سعید پرویزی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت، حجت‌الاسلام نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد سخنرانی و مرتضی طاهری مدیحه‌سرایی می کند.

 

این مراسم روز یکشنبه، ۲۰ بهمن ماه بعد از نماز عشاء در مسجد جامع نظام مافی واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از سه‌راه جنت‌آباد جنوبی برگزار می شود.

 


  

برگزاری محفل «ربیع‌القلوب» در مسجد جامع امام خمینی(ره)

 

 

دهمین محفل قرآنی ربیع‌القلوب با تلاوت سعید عبدی، نفر اول جشنواره فجر تلاوت پنجشنبه، ۱۷ بهمن در مسجد جامع امام خمینی (ره) بازار تهران برگزار می‌شود.

 

در این برنامه مهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم هم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته و به سؤالات حاضران درباره حفظ قرآن پاسخ می‌دهد.

 

تاکنون قاریانی چون احمد ابوالقاسمی، کریم منصوری، محمد‌رضا پورزرگری، رحیم خاکی، محمد‌حسین سبز‌علی، محمد‌حسین سعیدیان، جعفر فردی، سیدجواد حسینی و امین پویا به همراه قاریان جوان و گروه‌های مختلف مدیحه‌سرایی در محفل ربیع‌القلوب به تلاوت و اجرای برنامه پرداخته‌اند. همچنین حجت‌الاسلام سید‌محمدجواد موسوی درچه‌ای قاری راتب مسجد جامع امام خمینی (ره) هم در این برنامه تلاوت کرسی اذانگاهی را انجام می‌دهد.

 

بزرگ‌ترین مسجد آسیای مرکزی در تاجیکستان افتتاح می‌شود

 

 

به نقل از « akipress»،بزرگ ترین مسجد آسیای مرکزی که در شهر «دوشنبه»، پایتخت تاجیکستان ساخته شده است در ماه مارس سال 2020 ، افتتاح می شود.

 

قرار بود این مسجد در اکتبر ساال 2019 با حضور امیر قطر،افتتاح شود اما بازدید او از تاجیکستان تا مارس سال جاری به تعویق افتاد.

 

بزرگ ترین مسجد آسیای مرکزی می تواند پذیرای حدود 120 هزار نمازگزار باشد.

 

مراسم گذاشتن سنگ بنای این مسجد در اکتبر سال 2009 میلادی برگزار شده بود.

 

معماران و کارشناسان قطری و تاجیکستانی ،این مسجد را طراحی کرده اند.

 

این مسجد دارای 4 مناره 74 متری ،یک گنبد اصلی 47 متری و 20 گنبد کوچک دیگر است.

 

در زمین 12 هکتاری این مسجد یک کتابخانه و یک موزه هم ساخته شده است.

 

ساخت بزرگ ترین مسجد آسیای مرکزی، حدود 100 میلیون دلار هزینه در بر داشته و گزارش ها حاکی از آن است که این هزینه را دولت قطر متقبل شده است.

 

پایان پیام/ 9