برترین‌های طرح «کوثر رسالت» مشخص شدند/ برنامه کانون‌های مساجد برای تحقق «هر مادر ايرانی، يك مربی قرآنی»

برترین‌های طرح «کوثر رسالت» مشخص شدند/ برنامه کانون‌های مساجد برای تحقق «هر مادر ایرانی، یك مربی قرآنی»

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
طرح «کوثر رسالت» با شعار «هر مادر ايرانی، يك مربي قرآنی» که در هشت استان کشور برگزار شده است، برترین‌های خود را شناخت. برگزاری دوره‌ها و همایش‌های ‌آموزشی از برنامه‌های این طرح مسجدی-قرآنی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح «کوثر رسالت» در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش در ۸ استان معرفی شده از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توسط مهدی فاضلی، مدیر موسسه ریحانه النبی(س) و دارنده ۶ رتبه اول جشنواره شیوه های نوین تدریس قرآن و نماز در کشور برگزار شد.

 

این طرح در فاصله زمانی دی تا بهمن 98 در استان های اردبیل، گیلان، سمنان، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اجرا شده است.

 

هدف از برگزاری  این دوره ها، آشنایی و توانمندسازی مادران با قالب ها و روش های آموزش قرآن، نماز و معارف اسلامی به کودکان و جنبه های مختلف رفتار دینی با این گروه سنی حساس است.

 

هر دوره شامل سه نیم‌روز کارگاه آموزشی ویژه مادران و یک نیم‌روز همایش برای مربیان تخصصی کانون های فرهنگی هنری کودک محور است؛  عداد مادران هر دوره 50 تا 100 نفر بوده و مادرانی که فرزندان کمتر از 10 سال دارند مجاز به شرکت در این دوره ها بودند.

 

محتوای دوره هر مادر یک مربی شامل کارگاه حفظ قران با بازی، دعوت کودکان  به نماز، کودک قانونمند، زنگ دوستی با کودک و حذف پرخاشگری، کودک باهوش و پاسخ به سوالات کودک، مقابله با بدرفتاری های کودک بود.

 

همایش نیم روزه مربیان کانون های فرهنگی هنری کودک محور نیز شامل موضوعات شهر نماز، حفظ قرآن با بازی ویژه کودکان می شد.

 

Image result for کلاس های قرآنی ویژه] مادران"

 

بنابر این گزارش، در استان سیستان و بلوچستان همسو با این طرح يك دوره آموزشی با حضور٩٠ مادر، يك همايش تربیت مربي با حضور٤٠ مربي و يك همايش كانوني با حضور ٣٥ نفر برگزار شده است. همچنین در بندر لنگه از توابع استان هرمزگان يك دوره آموزشی با حضور ٨٦ نفر از مادران و دو همايش اهل سنت با حضور ٦٥ مربي مادر در راستای اجرای این طرح قرآنی، برگزار شد.

 

این گزارش می افزاید: استان گيلان نیز ذیل طرح «کوثر رسالت» برگزارکننده يك دوره آموزشی ویژه ٢٥ نفر از مادران و يك همايش با حضور٣٠ نفر بود؛ استان خراسان رضوي نیز يك دوره تربيت مادر را با حضور ٨٥ نفر و يك دوره آموزشی را ویژه٦٠ نفر از مربیان برگزار کرد.

 

همچنین، استان آذربايجان غربي در دو شهر مياندواب و اروميه میزبان يك دوره آموزشی با حضور ٨٠ نفر از مادران و يك همايش٧٠ نفره بود. در استان اردبيل يك دوره ویژه مادران با حضور١٢٠ نفر و يك همایش ویژه  ٨٠ نفر از مربیان، در استان قزوين يك دوره برای مادران با حضور١٢٠ نفر و يك همايش ١٤٠ نفره و در استان سمنان يك دوره برای مادران با حضور ٩٤ نفر و يك همايش٢٦ نفره برگزار شده است.

 

بنابر این گزارش، در ارزیابی و رتبه بندی کمی و کیفی طرح کوثر رسالت استان های خراسان رضوی، اردبيل، هرمزگان و قزوين حائز رتبه ویژه، استان هاي سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي و سمنان حائز رتبه اول و استان گیلان موفق به کسب رتبه دوم شدند.

 

انتظار می رود برگزاری این دوره ها در ایجاد شبکه مادران قرآنی که علاوه بر وظیفه ذاتی یک مادر بتوانند با اطلاع از روش های نوین در عرصه انتقال مفاهیم دینی نقش مربی را در بستر خانواده ایفا نمایند، موثر باشد.

 

پایان پیام/ 9