دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان «ایران ۲۰» در فضای مجازی تبیین می‌شود

دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان «ایران ۲۰» در فضای مجازی تبیین می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سعادتی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه «ایران۲۰» را از طریق فضای مجازی با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «سعید سعادتی» با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز که چهل سال از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد و ما در طلیعه گام دوم انقلاب هستیم، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورکه مولود انقلاب اسلامی است، امسال در برنامه‌ریزی‌های خود برای بزرگداشت دهه مبارک فجر شاخص‌هایی را لحاظ کرده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور گفت: نخستین شاخص ما در برنامه‌ریزی‌ها توجه به این مسئله بوده‌که ما امروز با نسل جدیدی سروکار داریم که نه دوران پیروزی انقلاب اسلامی‌ را درک کرده و نه دوران دفاع مقدس را ؛ همچنان‌که دوران حیات حضرت امام (ره) را نیز ندیده است. از سوی دیگر این نسل به لحاظ تغییر و تحولات سریع اجتماعی و دسترسی به ابزار و تکنولوژی‌های روز به خصوص‌رسانه‌های نظام سلطه با انبوهی از هجمه‌ها و شبهات در سطح مختلف در رابطه با انقلاب، نحوه شکل‌گیری آن، نحوه اداره آن و ... مواجه است.

 

وی افزود: با توجه به این که این نسل دوران تاریک شاهنشاهی ورژیم پهلوی و عقب‌ماندگی‌های آن را از نزدیک مشاهده نکرده بنابراین ما باید بتوانیم با استفاده از مقوله هنر و ابزارهای هنری و همچنین ابزارهای‌رسانه‌ای و به‌کارگیری فن‌آوری و تکنولوژی به ویژه در فضای مجازی، اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای این نسل به شکل واضح ارائه و منتقل کنیم. تا این نسل به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی بتوانند در استحکام بخشیدن، صیانت و صدور انقلاب نقش‌آفرین باشند و به آن احساس تعلق داشته و هویت انقلابی خود را بپذیرند.

 

سعادتی خاطرنشان کرد: البته باید در این مسیر به فکر ایجاد جاذبه و در نظر گرفتن تنوع ذائقه‌ی نسل جدید هم بود.

 

وی ادامه داد: در همین راستا در برنامه‌های سال جاری سعی ما بر این بوده که به بخش کودک و نوجوان توجه جدی داشته باشیم، حوزه بانوان و ظرفیتهای آن را به شکل خاص مد نظر قرار دهیم و از آثار و تولیدات فرهنگی هنری در این خصوص حمایت کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور افزود: علاوه بر این باید بستری برای بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در قالب سرود، نمایش، خاطره‌گویی پرده‌خوانی و....فراهم شود.

 

سعادتی توجه به مقوله «مردمی بودن»، «مردمی شدن» و «مردمی ماندن» این جریان عظیم را دارای اهمیت بسیار برشمرد و افزود: در این خصوص ما در قالب «سامانه سحاب» که ویژه طرح‌ها و ایده‌های بومی و مردمی کانون‌های مساجد است، راه‌اندازی شده و طرح‌ها و ایده‌های خوبی با توجه به اقتضائات محلی و منطقه‌ای و خلاقیت و ابتکارات نسل نو دریافت کردیم که امیدواریم این برنامه‌ها در سطح جامعه و به ویژه برای نسل جوان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: کانون‌های مساجد کشور به عنوان یک نهاد انقلابی که خود، مولود انقلاب هستند و شبکه عظیم بچه‌های مسجد اعم از مدیران، کتابداران، ائمه محترم جماعات و فعالان فرهنگی هنری مساجد بتوانند وظیفه خود را نسبت به انقلاب اسلامی بخصوص با نگاه آینده‌نگری ادا کنند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود شعار کمیته مساجد دهه فجر و عنوان برنامه‌ها در این ایام  را «مسجد؛ پایگاه وحدت و انقلاب» عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از برنامه‌های ما در قالب ستادی و در سطح ملی است که از آن جمله می‌توان به طرح تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقه کتابخوانی از کتاب «آینده انقلاب» اسلامی اثر استاد شهید مطهری به صورت مجازی اشاره کرد.

 

وی همچنین فراخوان جشنواره سرود صدای انقلاب ویژه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اکران فیلم در مساجد با موضوع«انقلاب»، «جشنواره مجازی کودکانه فهما (انقلاب به روایت کودکان) و همچنین تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان ایران ۲۰ از طریق فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد.

 

سعادتی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز هر یک به صورت جداگانه برنامه‌هایی در مناطق و محلات خود برگزار می‌کنند که از جمله آنها می توان به برگزاری مراسم «انقلاب به روایت هنر» در مساجد منتخب و در قالب موضوعاتی از قبیل شعر، سرود ، نمایش، پخش فیلم ، خاطره‌گویی، تجلیل از خانواده محترم شهدا و هنرمندان انقلابی در مساجد را نام برد.

 

«بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، آذین‌بندی و نصب پرچم در سطح مسجد و محله، برپایی نمایشگاه‌های محتوایی و آموزشی با موضوع انقلاب اسلامی و مشارکت در پویش سراسری « # مسجد_ کانون _انقلاب » از دیگر برنامه هایی بود که سعادتی به آنها اشاره کرد.

پایان پیام/ 40