اقدام شایسته امام جمعه یاسوج که مورد تحسین اعضای مسجد قرار گرفت

اقدام شایسته امام جمعه یاسوج که مورد تحسین اعضای مسجد قرار گرفت

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
دهراب پور خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حرکت پسندیده ای از شما دیدیم که در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، توجه به نوجوانان و جوانان را در دستور کار قرار داده و سرکشی از مساجد را انجام می دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدنصیر حسینی» شب گذشته (15 بهمن) در ادامه بازدیدهای سرزده خود از مساجد سطح شهر یاسوج، ضمن حضور در نماز مغرب و عشا مسجد قبا دولت آباد، در جمع نمازگزاران به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع نمازگزاران مسجد قبا دولت آباد یاسوج ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: خداوند ما را از ولایت شیطان و طاغوت خارج کرد و تحت مدیریت آل الله، اولیای الهی و مرجعیت عالی تشیع قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی طاغوت مردم را به فساد، فحشا، بی حجابی و ولنگاری دعوت می کرد، گفت: با توجه به اینکه حجاب از ضرورت های دین مبین اسلام است، علیه حیا و حجاب قلم می زد و قدم برداشت.

 

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر کسی ولنگار شد خداوند بر او سخت می گیرد، اضافه کرد: رنج هایی که بشر در طول تاریخ متحمل شد، نتیجه گناه، معصیت و ولنگاری است.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: ملت ایران حکومت طاغوت را سرنگون کرد، چون از همه جهات و ابعاد به ملت خیانت کرد و کشور را مستعمره آمریکا و انگلیس قرار داد.

 

وی ادامه داد: مردم ایران با پیشینه تمدن تاریخی این ننگ را تحمل نکردند و به فریاد امام (ره) برای رهایی از زنجیر طاغوت، پاسخ دادند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه فشارها، تحریم ها و سختی هایی از طرف دشمنان آغاز شد ولی شیرینی هایی نیز برای کشور آمد، گفت: گاهی اوقات بدون رنج، گنج میسر نمی شود و در این مسیر در بسیاری از زمینه ها به افتخار، عزت، سرافرازی و پیشرفت رسیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به اذعان بیگانگان در سایه تحقق آرمان های معنوی اسلام، رهبری حضرت امام (ره) و سکانداری مقام معظم رهبری، پیشرفت های چشم گیری در شرایط تحریم نصیب ملت بزرگ ایران شد.

وی سپس در نشست با هیئت امنا، اعضای کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور و هیئت مذهبی مسجد قبا دولت آباد یاسوج، هدف خود را بازدید میدانی از مسجد و فعالیت های آن دانست.

 

حجت الاسلام حسینی در این نشست، با بیان اینکه حضور جوانان در مسجد به جامعه امید می دهد، گفت: مسجد باید دارای برنامه بوده و نباید خالی از جمعیت باشد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه وضعیت فعلی مسجد قبا بیانگر کار و فعالیت اعضای مسجد است، اظهار داشت: اگر مسجدی فعالیت ندارد، باید آسیب شناسی لازم صورت گیرد.

 

«محسن دهراب پور» از اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد قبا دولت آباد نیز گزارشی از برنامه های مسجد و حضور جوانان ارائه داد و از آیت الله حسینی به دلیل حضور در مساجد تشکر کرد.

وی اظهار داشت: مسجد قبا تنها یک مسجد نبوده، بلکه مجموعه ای فرهنگی و مذهبی با رکن های کاری نماز جماعت و فعالیت های مرتبط، هیئت مذهبی فعال متشکل از جوانان و کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور با امکانات مجهز است که در حال فعالیت هستند.

 

دهراب پور خاطرنشان کرد: پایگاه مقاومت بسیج مسجد قبا نیز در ابعاد فرهنگی، تربیتی، خیریه و کمک به مستضعفین و فقرا فعالیت می کند.

این عضو کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور ادامه داد: در کنار مسجد کار احداث حسینیه را در دست اقدام داریم و با توجه به مشکلات اقتصادی، نیازمند حمایت هستیم.

 

وی یادآور شد: مسجد قبا از نظر جغرافیایی در منطقه ای از شهر قرار دارد که نسبت به سایر مساجد و اماکن مذهبی از لحاظ پارکینگ و فضای مسجد متفاوت تر است.

این فعال مسجدی حرکت پسندیده نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به منظور سرکشی از مساجد و رصد فعالیت های فرهنگی و همچنین ارزیابی آنها را ستود و گفت: از اینکه در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری توجه به نوجوانان و جوانان را در دستور کار قرار داده و اعضای مسجدی را مورد تفقد قرار می دهید، تشکر و قدردانی می کنم.

 

یکی از اعضای هیئت امنای مسجد قبا دولت آباد نیز ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، این حضور را مایه دلگرمی اعضای فعال مسجد دانست.

وی استقامت کنونی در برابر مشکلات را نتیجه ولایت پذیری ملت دانست و گفت: دفتر نماینده ولی فقیه باید در بخش های مختلف نیروهایی را برای رصد فعالیت ها داشته باشد که مسائل استان را تجزیه و تحلیل کنند.

شایان ذکر است طبق مشاهده خبرنگار خبرگزاری شبستان، همه اعضای هیئت امنا، نمازگزاران، هیئت مذهبی و نمازگزاران مسجد قبا این اقدام نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج را مورد ستایش قرار دادند و خواستار حضور مستمر، سرکشی از مساجد و شنیدن حرف های اعضای فعال مسجد شدند.

پایان پیام/ 82