ضرورت حمایت از مساجد/ تداوم انقلاب در سایه توجه به مسجد است

ضرورت حمایت از مساجد/ تداوم انقلاب در سایه توجه به مسجد است

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه اهتمام حداکثری به مساجد از حلقه‌های مفقوده نظام است گفت: تداوم انقلاب در سایه توجه به مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(۱۷بهمن) در آیین افتتاح کتابخانه شهدای کلور کانون امام سجاد(ع) رستم آباد با بیان اینکه قرآن ایام‌الله را مایه عبرت و نقشه راه امت‌ها ترسیم کرده است است گفت: بهره‌گیری از تجارب تاریخی مستند در قرآن، زمینه‌ساز شناخت بیشتر وقایع تاریخی و نهضت بزرگ امام (ره) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در قرآن به زبان حضرت موسی، ایام‌الله روز خروج از ظلمت‌های متعدد به سوی نور معرفی شده است افزود: قرآن در مصداق ظلمت‌ها نیز آمیخته بودن زندگی مردم به انواع مشکلات مادی و معنوی و نابودی روح جوانمردی و زدودن عفت و حیا از جامعه را بیان می‌کند.

 

وی با تصریح اینکه این مصادیق در دوران طاغوت از سوی رژیم سلطنتی محسوس و قابل رویت بود اظهارداشت: انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب توانست این قیدها را از جامعه ما بازکرده و ملت ایران را از بند طاغوت و عملکرد طاغوتیان برهاند.


رضوانی‌نژاد شرط بهره‌مندی از نعمت‌ها را صبر بر شدائد و شکرگزاری از مواهب الهی اعلام و بیان کرد: دشمنی استکبار با ملت ایران به‌خاطر ظلم‌ستیزی و رفع ستم از جهانیان است که پرچم آن به دست امام (ره) بلند شد و مردم ایران اسلامی بیرق‌دار این پرچم شدند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران در مبارزه با استکبار و طاغوت که برگرفته از مکتب عاشورا و آرمان انقلاب است هزینه‌های بسیار متحمل می‌شود عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران با تاسی از مکتب امامان معصوم (ع) و نگاه به فلسفه انتظار، رهایی جهانیان از قید و بند طاغوت را هدف خود برگزیده و در این مسیر استوار و ثابت‌قدم است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بااشاره به تلاش‌های فرهنگی در مساجد گفت: شکل‌گیری انقلاب و علت وجودی آن از مساجد بوده و بقای انقلاب نیز به رشد و بالندگی مساجد بستگی دارد، در حقیقت بقای نظام در سایه توجه به پایگاه مسجد است.

 

وی خواستار توجه و حمایت بیشتر از مساجد شد و تاکید کرد: با وجود تمام پیشرفت‌ها، حال مساجد خوب نیست و اهتمام حداکثری به مساجد از حلقه‌های مفقوده نظام است.

 

رضوانی‌نژاد رشد و اعتلای این مراکز فرهنگی را در گرو توجه مدیران، مسئولین و همه دست‌اندرکاران دانست و بیان کرد: متاسفانه در امر مساجد واسپاری و خصوصی‌سازی به تمام معنا صورت گرفته و مساجد به حال خود بدون حمایت رها شده‌اند در حالی که کار فرهنگ هزینه بر و نیاز به توجه همه دست‌اندرکاران در کنار کمک افراد مومن و نیکوکار دارد.

 

گفتنی است، کتابخانه شهدای کلور از کتابخانه‌های بسته(مخزن‌دار) شهری رستم آباد است که با افتتاح آن، تعداد کتابخانه‌های مساجد رودبار به ۲۶ باب افزایش می‌یابد.

 

پایان پیام/ 84