نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در بخش جغین گشایش یافت/همکاری تنگاتنگ همه ارکان مسجد

نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در بخش جغین گشایش یافت/همکاری تنگاتنگ همه ارکان مسجد

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در پنجمین روز از دهه فجر و با حضور جمعی از فرماندهان ناحیه سپاه شهرستان رودان، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان ناصرآباد بخش جغین گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، انقلاب اسلامی به رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و با همبستگی، اتحاد و بصیرت ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید و با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم کشورمان و جهانیان طی ۴۰ سال گذشته شاهد آثار و برکات منحصربه فرد آن بوده اند.

 

عدم وابستگی به بیگانگان، اقتدار و امنیت، ایستادگی در برابر زورگویی های استکبار جهانی، توسعه فضاهای آموزشی، مراکز علمی و آموزشی، توسعه و آبادانمی شهرها و مناطق روستایی، استقلال‌طلبی، نهادینه روحیه خودباوری و اعتماد به‌نفس از جمله آثار و برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است.

 

فعالان فرهنگی مسجد صاحب الزمان(عج) مرکز دهستان ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و نشان دادن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس جوانان و نقش زنان و دختران در تامین معیشت و اقتصاد خانواده، طرحی نو در انداختند و نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی را در محوطه مسجد برپا کردند.

 

« مجید راستی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم ناصرآباد گفت: به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، ورزشی و اردویی با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.

 

 

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی یکی از ویژه برنامه های دهه مبارک فجر است که هم برای شناساندن هنر دستان دختران و زنان روستایی و هم فراهم نمودن زمینه جهت کمک به معیشت و اقتصاد خانواده ها دایر شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ پیروزی انقلاب در شب ۲۱ بهمن با اجرای برنامه های متنوع و جذاب ازجمله نمایش طنز، سرود، قرائت دکلمه، تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از فعالان فرهنگی مسجد، شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه در مرکز بخش جغین از دیگر برنامه های شاخص است.

 

وی دعوت از مجاهدان انقلاب اسلامی برای بازگویی نقش رهبری و همچنین اتحاد و همدلی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را یکی دیگر از برنامه های این ایام در مسجد صاحب الزمان(عج) ناصرآباد ذکر کرد و افزود: پسران عضو کانون و بسیج مسجد به اردوی یک روزه در منطقه گردشگری بخش جغین اعزام خواهند شد.

 

« محمود راستی »، فرمانده پایگاه مقاومت شهید حسن راستین نیز عنوان کرد: این پایگاه با همکاری کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم، دهیاری، اعضای شورای اسلامی، هیئت امنا مسجد و پایگاه بسیج خواهران با برگزاری نشست های مختلف برنامه های متنوعی را برای دهه فجر در نظر گرفته است.

 

وی از برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال، کوهنوردی و دارت به عنوان رشته های پیش بنی شده برای بخش مسابقات ورزشی ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: نشست های سبک زندگی اسلامی با موضوعات موردنیاز روز جامعه در دو بخش خواهران و برادران نیز برگزار می شود.

 

« نعیمه اخگریان »، فرمانده پایگاه مقاومت سمانه نیز افزود: نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در قالب ۱۵ غرفه از چهارشنبه(۱۶ بهمن) در مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان ناصرآباد بخش جغین آغاز به کار کرد و تا جمعه(۱۸ بهمن) در دو نوبت صبح و عصر دایر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی هنر دست دختران و زنان روستا در رشته های خوس بافی، شک بافی، تلی بافی در معرض دید عموم قرار داده شده است، اضافه کرد: در این نمایشگاه سه روزه انواع نان محلی نیز پخت می شود.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سمانه دهستان ناصرآباد گفت: انواع غذاهای بومی محلی و ترشی جات تولید شده توسط زنان و دختران این دهستان نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

 

تعامل، همراهی و هم افزایی ارکان مسجد در برنامه ریزی و اجرای برنامه های جذاب، جوان پسند و موردنیاز روز جامعه از ویژگی های فعالان فرهنگی مسجد صاحب الزمان(عج) مرکز دهستان ناصرآباد بخش جغین می باشد و همین امر نیز موجب پویایی و نشاط معنوی در این مسجد شده است.

 

گفتنی است؛ روستای ناصرآباد با هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز بخش جغین و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

پایان پیام/ 88