حضور گروه سرود «رهروان ولایت» در نخستین جشنواره سراسری سرود «آوای چکاوک»

حضور گروه سرود «رهروان ولایت» در نخستین جشنواره سراسری سرود «آوای چکاوک»

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اثر گروه سرود رهروان ولایت کانون سما مسجد امام حسن مجتبی (ع) دهدشت به نخستین جشنواره سراسری سرود «آوای چکاوک» راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مرکز آفرینش‌ های هنری بسیج، هم راستا با فرامین مقام معظم رهبری برای پرورش و شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه موسیقی، سرود، هم افزایی و شبکه سازی در جبهه انقلاب فرهنگی اقدام به برپایی نخستین جشنواره استانی سرود «آوای چکاوک» کرد.

 

با توجه به نقش و تاثیرگذاری فعالیت‌ های فرهنگی هنری در عمق بخشی ارزش‌ های انقلاب و به منظور هم افزایی اثر بخش، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح و هم راستا با فرامین مقام معظم رهبری برای پرورش و شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه موسیقی و سرود اقدام به برپایی این جشنواره استانی سرود کرد.

 

موضوعات و محور‌های این جشنواره شامل ائمه معصومین علیهم السلام، ایثار و شهادت، چهل سالگی بسیج، بیانیه هفت گانه انقلاب، رونق تولید، ایران اسلامی، اقتدار ملی، مقاومت و پایداری است که شرکت کنندگان آثار خود را در این زمینه‌ ها به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

 

از زمان آغاز فراخوان نخستین جشنواره استانی سرود «آوای چکاوک»، ۴۵ اثر در دو رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

با داوری آثار، ۹ گروه برگزیده (یک گروه در بخش ویژه انتخاب شد) انتخاب و جشنواره اصلی با حضور این گروه ها از ۱۶ تا ۱۸ بهمن در سینما انقلاب شهر یاسوج در حال برگزاری است.

 

اثر گروه سرود رهروان ولایت کانون سما مسجد امام حسن مجتبی (ع) دهدشت نیز به نخستین جشنواره سراسری سرود «آوای چکاوک» راه یافت.

پایان پیام/ 82