مسجد ولیعصر(عج)زنجان، میزبان همراهان خود در مبارزات انقلابی

مسجد ولیعصر(عج)زنجان، میزبان همراهان خود در مبارزات انقلابی

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شب خاطره ای با حضور مبارزان انقلابی و خانواده های شهدای زنجان در مسجد ولیعصر(عج) زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست، مساجد قبل از پیروزی انقلاب، محل تجمع انقلابیون بود، در این محافل پنهانی سخنرانی های امام راحل و اعلامیه ها در بین جوانان توزیع می شد.

 

در زنجان هم مسجد ولیعصر(ع) به عنوان یکی از مساجد تجمع انقلابیون مورد توجه بود، به گونه ای که جوانان و نوجوانان با حضور شبانه خود در این مسجد به پیاده کردن سخنرانی های امام راحل از روی نوارهای کاست می پرداختند، همچنین یکی از راهپیمایی های انقلابیون برعلیه رژیم پهلوی از این مسجد آغاز شد.

 

به همین منظور مراسم شب خاطره ای با حضور جمعی از انقلابیون، خانواده های شهدا و رزمندگان در مسجد ولی‌عصر(عج) زنجان برگزار شد.

در این مراسم که حاج کریم احدی پدر شهید حمید احدی هم حضور داشت، خاطراتی از حضور انقلابیون زنجانی در راهپیمایی‌های مردم زنجان بر علیه رژیم شاهنشاهی بیان شد.

 

کریم احدی با یادآوری اینکه به رغم جراحت های شدید انقلابیون، اجازه مداوا در بیمارستان ها داده نمی شد، گفت: مرحوم حاج عباس حیدریان (یاشیل عباس) با مسئولیت خود انقلابیون مجروح را درمان می کرد.

 

حاج اصغر صنایعی هم از دیگر مبارزان زنجانی در دوران شاهنشاهی هم به بیان خاطرات خود پرداخت و گفت: انقلابیون به رغم تمام سخت گیری ها و حکومت نظامی هایی که از سوی حکومت می شد، به فعالیت های انقلابی خود می پرداختند.

 

حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی به بیان خاطرات خود از روند شکل‌گیری اعتراضات مردم زنجان در خلال پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: متاسفانه برخی افراد بعد از پیروزی انقلاب دچار اعوجاج فکری و انحرافات اعتقادی شدند.

 

وی با بیان اینکه انقلابی ماندن و حمایت از نظام، کار هرکسی نیست، گفت: مسجد ولیعصر(عج) زنجان مرکز و محور انقلاب در زنجان بود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در برخی مواقع مسجد دمیریه و بازار پایین محل تجمع انقلابیون بود، اضافه کرد: بانوان زنجانی هم برای اولین بار با حضور در راهپیمایی بر ضد رژیم پهلوی، ولایی بودن خود را ثابت کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و اعتقادی امام خمینی(ره)، گفت: سلاح امام خمینی(ره) اخلاص بود، ایشان مرد خدا بود از هیچکس جز خدا نمی‌ترسید.

 

موسوی با اشاره به اینکه مردم زنجان همان طور که در انقلاب پیش قدم بودند در جنگ هم از کشور دفاع کردند، گفت: زنان و مردان با ایمان از انقلاب حمایت کردند و امروز هم شاهد هستیم روز به روز برصلابت ایران اسلامی افزوده می شود.

 

پایان پیام/ 73