طرح ملی «فهما» ظرفیت ارزشمندی برای شبکه سازی کانون های فرهنگی مساجد است

طرح ملی «فهما» ظرفیت ارزشمندی برای شبکه سازی کانون های فرهنگی مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
دولت آبادی طرح ملی «فهما» را ظرفیت ارزشمندی برای شبکه سازی کانون های فرهنگی و هنری دانست و گفت: این طرح در زمینه اثرگذاری فعالیت های نوجوانان و جوانان موثر بوده و آنها را با مسجد لینک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (17 بهمن) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تبریک دهه فجر، اظهار داشت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت دهه مبارک فجر، همایش «نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی» در گچساران برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همایش روز 21 بهمن ماه ساعت 10 صبح در مسجد شهیدان گچساران برگزار می شود، گفت: سخنرانی، اجرای گروه سرود، پخش کلیپ و تجلیل از هفت خانواده شهید دوران انقلاب از جمله برنامه هاست.

 

وی ضمن دعوت از امام جمعه مرکز استان برای شرکت در این همایش، به ساختار ستاد کانون های فرهنگی مساجد در کشور اشاره کرد و ادامه داد: شورایی در سطح کشور با عنوان «شورای هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور» تشکیل شده که سه وزیر و 9 رئیس سازمان از جمله وزیر آموزش و پرورش، وزیر ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد عضویت دارند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه این افراد تحت عنوان شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعالیت می کنند، اضافه کرد: در استان نیز شورایی با عنوان شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تشکیل می شود که ریاست آن را نماینده ولی فقیه و نایب رئیسی آن با استاندار، دبیری فرهنگ و ارشاد و 6 دستگاه و از جمله سازمان تبلیغات، اوقاف، شهرداری، بسیج، حوزه علمیه و .. اعضای آن هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نشست شورای سیاست گذاری اسفندماه امسال با حضور نماینده ولی فقیه برگزار می شود، اشاره اجمالی به بعضی از فعالیت ها کرد و گفت: در حال حاضر 640 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند و حدود 55 هزار نفر عضو از این کانون ها استان در سامانه «بچه های مسجد» ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد کانون های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد روستایی و عشایری هستند، یادآور شد: 97 کتابخانه بسته داریم که دارای مخزن و فضا برای مطالعه هستند.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: پنج مرکز دیجیتال مجهز به کامپیوتر داریم که هر مرکز دارای کامپیوتر، سرور، قفسه، نرم افزار و بازی برای کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراکز دیجیتال یک شبکه گسترده در سطح استان هستند که می توان بهره برداری لازم را در حوزه فرهنگی از این مراکز داشته باشیم.

 

وی به طرح ملی «فهما» در سطح کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: همه کانون ها در سامانه فهما ثبت نام می کنند و در مرحله بعد اعضا و ارکان کانون ثبت نام می کنند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه در نهایت فعالیت های کانون ها در این سامانه ثبت می شود، ابراز داشت: هم اکنون فعالیت ها و برنامه های هر کانون استانی یا کانون کشوری مشخص است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد طرح ملی «فهما» را ظرفیت ارزشمندی برای شبکه سازی کانون های فرهنگی و هنری دانست و گفت: این طرح در زمینه اثرگذاری فعالیت های نوجوانان و جوانان موثر بوده و آنها را با مسجد لینک می کند.

پایان پیام/ 82