همکاری کانون فرهنگی هنری و بسیج در برگزاری برنامه‌های دهه فجر/«شریک آباد»، میزبان محفل انس با قرآن

همکاری کانون فرهنگی هنری و بسیج در برگزاری برنامه‌های دهه فجر/«شریک آباد»، میزبان محفل انس با قرآن

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای شریک آباد و بسیج با تعامل، همراهی و مشارکت همدیگر برنامه های متنوعی را در ایام الله دهه فجر اجرا می کنند که شاخص ترین آن، برگزاری محفل انس با قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بخش توکهور و هشتبندی، انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری پیامبرگونه و حکیمانه امام راحل(ره) و وحدت، همدلی، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران که از سال 42 کلید خورده بود، در 22 بهمن ماه 57 به پیروزی رسید.

 

مساجد به عنوان خواستگاه های اصلی انقلاب، با روشنگری و همچنین ساماندهی انقلابیون، نقش موثری در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و یکی از رموز استمرار و تداوم این انقلاب نیز بهره مندی از ظرفیت پشتیبانی خانه های امن الهی است.

 

تولد کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی است که با جذب کارشناسان برجسته و مجرب حوزه دین و تشکیل هیئت های اندیشه ورز و استفاده از ایده های خلاقانه جوانان نخبه در کنار تجارب گرانبهای پیشکسوتان، به پویایی مساجد، جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و تربیت نیرو و کادرسازی برای آینده نظام کمک می کنند.

 

تبیین اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی، بازگو کردن آثار و برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسخ به پرسش ها و شبهات مرتبط با انقلاب بخش مهمی از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

هرساله در ایام الله دهه مبارک فجر کانون های فرهنگی هنری با همکاری بسیج به اجرای برنامه های متنوع، جذاب و اثرگذار با هدف بازگویی اندیشه های معمار کبیر انقلاب، معرفی اصول و ارزش های انقلاب، فرامین مقام معظم رهبری و آرمان های والای شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم اقدام می کنند.

 

 

همان گونه که انقلاب اسلامی الهام گرفته از آموزه های قرآنی بود، امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و دوره های آموزش قرآن، ایام الله دهه فجر را گرامی می دارند.

 

کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای شریک آباد و بسیج با تعامل، همراهی و مشارکت همدیگر برنامه های متنوعی را در ایام الله دهه فجر اجرا می کنند که شاخص ترین آن، برگزاری محفل انس با قرآن است.

 

« ابراهیم میرکی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای شریک آباد دهستان چراغ آباد بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، کانون بقیه الله(عج) با مشارکت پایگاه های بسیج برادران و خواهران و مدارس روستا برنامه های مختلفی را در راستای بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز کرد و این برنامه ها تا روز 22 بهمن ادامه دارد.

 

وی از نواختن زنگ انقلاب در مدرسه، قرائت مقاله و اجرای سرود با موضوع انقلاب توسط دانش آموزان عضو کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج را از آغازین برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در روستای شریک آباد ذکر کرد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) روستای شریک آباد عنوان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن یکی از شاخص ترین برنامه های مشترک کانون و بسیج بود که شب گذشته در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا برگزار شد.

 

 

وی اضافه کرد: محمد صالح مسلمی، علی اصغر نیکبختی و علی عسکری از قاریان برجسته و ممتاز بخش توکهور و هشتبندی در این محفل نورانی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

 

حجت الاسلام « رضا مسلمی » از روحانیون مستقر در دهستان چراغ آباد نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه های قرآنی است، گفت: برگزاری محافل قرآنی در ایام الله دهه فجر نیز بیانگر ارتباط انقلاب اسلامی با قرآن و عترت است.

 

وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در جامعه، افزود: انقلاب اسلامی از روز نخست پیروزی مورد کینه دشمنان اسلام ازجمله استکبار جهانی قرار گرفت و طی 40 سال گذشته از راه های مختلف درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برآمدند که تحریم های ظالمانه با هدف وارد ساختن فشار اقتصادی بر ملت ایران از آخرین مکرهای دشمن است.

 

این روحانی مستقر تصریح کرد: البته با وجود نعمت بزرگ ولایت فقیه و رهبری های حکیمانه معظم له در کنار بصیرت ملت، این توطئه دشمنان نیز همانند سایر حیله های آنان از جمله جنگ تحمیلی، هجمه های فرهنگی، جنگ نرم، ترور شخصیت ها و دانشمندان و ... خنثی خواهد شد و مکرشان به خودشان باز می گردد.

 

وی ضمن تحسین مشارکت و همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه های مقاومت بسیج دهستان چراغ آباد در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی، اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای شریک آباد موید این مطلب است.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز گفت: برنامه های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در بیش از هزار کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی در سراسر این استان از نخستین روز دهه فجر تاکنون در حال برگزاری است و این برنامه ها تا روز ۲۲ بهمن ادامه دارد.

 

 

وی افزود: برنامه های دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه همه رده های سنی و در رشته های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، کتابخوانی، اردویی، مشاوره ای، جهادی، ورزشی و ... است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از برگزاری مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، ختم قرآن، تفسیر سوره فجر، اجرای تئاتر و نمایش های آیینی سنتی، سرودهای انقلابی، تواشیح، مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب، جشنواره های فرهنگی هنری، مسابقات ورزشی و ... را از شاخص ترین برنامه ها برشمرد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع علما و روحانیون خراسان شمالی مبنی بر همکاری بسیج برای تقویت کانون ها، اظهار کرد: امروزه این مهم در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج استان هرمزگان محقق شده است.

 

پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیث معروف به « ثقلین »، تنها راه هدایت و رستگاری بشریت را تمسک به قرآن و عترت بیان فرمودند و امروزه یکی از مهمترین رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریری، تلاش و حرکت کردن در مسیر فراهم سازی آشنایی و انس و الفت هرچه بیشتر آحاد مردم با این دو یادگار نبی رحمت و مهربانی است.

 

محفل انس باقران به همت کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) و با همکاری قرارگاه مردمی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پایگاه بسیج خواهران در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای شریک آباد دهستان چراغ آباد بخش توکهور هشتبندی برگزار شد.

 

سروان  «اسلام مسلمی » جانشین  حوزه بسیج امام رضا(ع) هشتبندی، ستوان « زینلی »، مسئول نیروی انسانی حوزه امام حسین(ع)، « مسلمی » از اعضای شورای شهر هشتبندی، « غلامحسین میرکی » شورای اسلامی احمد آباد، حجت الاسلام « سهرابی » ازحفظان قرآن و مبلغ طرح هجرت و جمعی از فرهنگیان بخش توکهور و هشتبندی از مهمانان این محفل قرآنی بودند.

 

گفتنی است؛ روستای شریک آباد دهستان چراغ آباد بخش توکهور-هشتبندی در فاصله ۶۰ کیلومتری میناب قرار دارد و از مراکز عمده تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان هرمزگان است.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88