حل بخشی از مشکل بیکاری روستای میاوق توسط کانون فرهنگی و هنری شهدای میاوق

حل بخشی از مشکل بیکاری روستای میاوق توسط کانون فرهنگی و هنری شهدای میاوق

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
محمدیان گفت: کانون فرهنگی و هنری شهدای میاوق زمینه کسب و کار و فرصت اشتغال‌زایی را فراهم و بخشی از معضل بیکاری جوانان این روستا را حل کرده است.

«مغفور محمدیان» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و بحران بیکاری که بسیاری  از خانواده ها و جوانان با آن روبرو هستند کانون های فرهنگی و هنری می توانند با برگزاری کلاس های مهارت آموزی برای بخشی از جوانان این روستا زمینه اشتغال را فراهم کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای میاوق افزود: برگزاری دوره های آموزش خیاطی، پارچه دوزی، کلاس های زبان، نحوه شغل یابی از جمله برنامه های این کانون در این راستا است.

 

وی گفت: کانون شهدای میاوق روستای میاوق 200 نفر اعضا را در سایت سامانه بجه های مسجد به تبت رسانده که از این تعداد 160 نفر آقا و 40 نفر بانوان هستند.

 

محمدیان ادامه داد: یکی از بجه های که عضو کانون و کمیته امداد استان بوده بدلیل اینکه تخصص ذاتی خاصی در برنامه های فضای مجازی و ساخت انیمیشن داشته به شرکت حصوصی جهت همکاری معرفی گردیده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای میاوق بیان کرد: برگزاری کلاس های زبان برای کودکان و نوجوانان توسط اساتید و معلم هایی که از جوانان خود روستا هستند یکی دیگر از فعالیت های اصلی این کانون به شمار می آید.

 

محمدیان  با اشاره به برنامه های بصیرتی و حلقه های صالحین برای اعضای کانون خاطر نشان کرد: این دوره ها به منظور آگاهی بخشی پیرامون مباحث سیاسی و اجتماعی آشنایی با برنامه ها و توطئه های دشمنان برگزار می شود.

 

وی به برگزاری دوره های مشاوره تحصیلی، ازدواج و خانواده هم در کانون هم اشاره کرد و گفت: این دوره ها با هدف کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی و کاهش طلاق و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برگزار می شود.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از بهترین مراکز برای کارآفرینی و اشتغال زایی در زمانی که با بحران بیکاری و اقتصادی مواجه هستیم، به شمار می آیند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای میاوق عنوان کرد: همچنین در رویداد ملی فهما با کسب امیتاز 16 هزارو 820 سومین کانون در سطح استان آذربایجان‌غربی و اولین کانون در سطح ارومیه هستیم.

 

پایان پیام/ 566