کانون‌های مساجد و بسیج با محور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب همکاری می‌کنند

کانون‌های مساجد و بسیج با محور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب همکاری می‌کنند

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر کاربرد نیروی نسل جوان، گفت: در تفاهم همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و سازمان بسیج این مهم و کاربرد مدل‌های نوین به تفکیک لحظا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین که امروز (یکشنبه، 20 بهمن ماه) در محل  این ستاد برگزار شد، بسیج را سازمانی مهم و ارزشی دانست و گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در مورد این سازمان دارند که من هرچه گشتم درباره هیچ سازمان دیگری نفرموده اند، معظم له می فرمایند: بسیج مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهان است. همین یک تعبیر برای درک عظمت و جایگاه این سازمان کفایت می کند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه حرکت بسیج در عرصه های مختلف موجب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از شاخص ترین و برجسته ترین سرداران سپاه و بسیجی تراز بود. ایشان تراز یک بسیجی بود که همه را در زمان حیات و شهادت خود دور هم جمع کرد و موجب تقویت وحدت در کشور شد.

 

وی با اشاره به برگزاری هفت جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اولین تفاهم نامه ای که پس از تشکیل این جلسات امضای آن را با جدیت دنبال کردیم، تفاهم نامه میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین بود. ما باور داریم که همدلی خوبی میان کانون های فرهنگی هنری و سازمان بسیج وجود دارد که امروز با امضای این تفاهم نامه زمینه تقویت آن فراهم می شود.

 

دکتر ارزانی با اشاره به امر مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری با سازمان بسیج، اضافه کرد: ما تاکنون چندین تفاهم نامه با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرده ایم که مربوط به مباحث کلی بود ولی تفاهم نامه امروز علاوه بر اینکه به مباحث کلی به موضوعاتی همچون همدلی و اهمیت جایگاه مسجد مربوط می شود به فعالیت های کاربردی به ویژه مجموعه اقدامات کارگروه های شش گانه نیز اشاره شده است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این تفاهم نامه آن است که در آن قید شده همه خود را بازوی امام جماعت می دانیم. امام جماعت در مدیریت مسجد مبسوط الید است و کارها باید با هماهنگی او انجام گیرد.

 

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های دیگر تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین تقسیم کارها است و در مجموع این ویژگی ها موجب جامعیت این تفاهم نامه شده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از تلاش سردار غیب پرور، فرمانده سابق سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلیمانی فرمانده فعلی بسیج مستضعفین، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمام افرادی که نقشی در انعقاد این تفاهم نامه داشتند، تشکر کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه بر دو موضوع نیروی جوان و مدل های جدید و نوین شان تاکید کردند که هر دوی این موضوعات به تفکیک در تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین لحاظ شده است.

 

دکتر ارزانی در پایان با بیان اینکه مسجد خاستگاه انقلاب اسلامی است و نقش مهمی در استمرار آن داشته است، خاطرنشان کرد: هر قدر مساجد ما تقویت و کارکردهای آن احیا شوند، بستری خوب فراهم می شود برای اینکه اهداف انقلاب اسلامی سریع تر به سرمنزل مقصود برسد.

پایان پیام/ 397