امام جمعه زنجان بر استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید کرد

امام جمعه زنجان بر استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید کرد

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
آیت الله علی خاتمی با اشاره به جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون بر استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین اختتامیه جشنواره بچه های مسجد در حسینیه اعظم زنجان ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد:  سه سئوال اساسی از کجا آمده‌ام، به کجا می‌روم و برای چه خلق شده‌ام، دغدغه انسان‌ها است که از زمان پیدایش تا پایان حیات‌ بشر مطرح است.

 

آیت الله علی خاتمی در رابطه با پاسخ به سئوالات اساسی بشر، تصریح کرد: همه ما از خدا هستیم و به سوی خدا باز خواهیم گشت و همان‌گونه که آغاز زندگی ما با اختیار نبوده، پایان زندگی نیز به اختیار ما نیست؛ ولی اینکه در محدوده زندگی چگونه زندگی کنیم، به انتخاب و اختیار خود ما است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه زبان هنر یکی از کلیدی ترین ابزارهای صدور پیام اسلام و انقلاب به تمام جهان است، گفت: ضرورت فرهنگ را می تواند در تهدید ترامپ برای هدف قراردادن 52 مرکز فرهنگی ایران پس از سیلی محکم ایران به آمریکا متوجه شد.

 

فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه برای صدور فرهنگ اسلامی باید مراکز فرهنگی را تقویت کرد، گفت: باید با آموزش بچه های مسجد هنرمندان، کارگردانان و نمایش نامه نویسان را تربیت کرد، چرا که از فردی که با نماز مانوس نباشد نمی توان هنری منطبق با آموزه های دینی انتظار داشت.

 

وی با تاکید براینکه با همکاری و همراهی تمام مراکز فرهنگی را تقویت کنیم، بر ضرورت استمرار برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد تاکید کرد.

پایان پیام/ 73