حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بالاترین سرمایه است/ فعالیت کانون‌های مساجد جدا از بسیج نیست

حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بالاترین سرمایه است/ فعالیت کانون‌های مساجد جدا از بسیج نیست

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان‌اینکه با حضور در مساجد ارتباط و انس با پروردگار شکل می گیرد و جامعه ایمانی محقق می شود، گفت: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بالاترین سرمایه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری شهید قاسم سلیمانی در مسجد جامع امام خمینی(ره) شهرک شهید بهشتی شامگاه 20 بهمن ماه با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه اربعین سردار دل ها افتتاح شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در این مراسم با اشاره به آیه هفتم سوره محمد اظهار کرد: خداوند در آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم،ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر خدا را ( پیامبر(ص) و دین وکتاب او را ) یاری نمایید، خدا هم شما را ( در رسیدن به اهدافتان ) یاری می کند و قدم های شما را استوار می دارد.»، این وعده تاریخی را نه تنها برای مسلمانان، شیعیان جهان و ملت ایران، بلکه برای همه کسانی که ایمان باور هستند،می دهد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه یکی از بهترین و والاترین مکان ها برای یاری دین خدا که خداوند منصوب به خود کرده، مساجد است، تاکید کرد: با حضور در خانه های خدا ارتباط و انس با پروردگار شکل می گیرد و جامعه ایمانی محقق می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی گسست اجتماعی را یکی از معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای رفع گسست اجتماعی بهترین راهکار، حضور در خانه های خدا است، زیرا رونق حضور مومنین دراین مکان های مقدس موجب می شود، که کینه ها، کدورت ها و پلیدی ها کنار رود و فساد، فحشا ومنکرات در جامعه به حداقل برسد و تقوا وارزش محوری به اوج برسد.

 

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) حرکت خود را از مساجد آغاز کرد، ادامه داد: امام خمینی(ره) مساجد را سنگر انقلاب می دانستند و امروز حضور نوجوانان و جوانان در این اماکن مقدس بالاترین سرمایه است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استمرار انقلاب هم در دهه اول ودوم انقلاب از مساجد بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر اگربخواهیم استمرار انقلاب تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه یابد، تنها راهش استعانت از مساجد و رونق خانه های خدا است،زیرا که مقام معظم رهبری نیز همواره بر رونق مساجد تاکید داشته اند.

 

وی در ادامه با اشاره به شخصیت و ویژگی های اخلاقی سردارشهید سلیمانی در آستانه اربعین این شهید والامقام گفت: شهید سپهبد سلیمانی، شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و از فعالین مسجدی در قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی بود، به طوری که پیروی از ولایت در وجود این شهید گرانمایه متجلی بود. ملت ایران و همه  گروهها وجناح های سیاسی در دوران حیات و پس شهادت به ایشان ارادت داشتند.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه به تفاهم نامه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با بسیج اشاره کرد و افزود:به فرموده مقام معظم رهبری که تاکید کردند«کانون های مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج»، معتقدیم که فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مسجد جدا از بسیج نیست و یکی از دغدغه های اصلی اینجانب هم درستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش برای گسترش همکاری با بسیج بوده است،که خوشبختانه با امضای تفاهم نامه همکاری میان این دونهاد این موضوع در حال حاضر محقق شده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورتاکید کرد که جای اصلی فعالیت نوجوانان و جوانان باید در مساجد باشد وامید است، در قالب کانون فرهنگی هنری فعالیت هایی همچون سرود، فیلم، نمایش،فعالیت های خلاقانه، کارآفرینی، کلاسهای بصیرتی و دانش افزایی در مساجد انجام شود، زیرا هرچقدر کارکردهای مساجد تقویت شود، استقبال از این مکان های مقدس بیشتر می شود.

 

بنابراین گزارش، تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود، پخش کلیپ و تقدیر از برگزیدگان قرآنی کودک و نوجوان از دیگر بخش های این مراسم بوده است.

 

پایان پیام/ 40