شورای مذاهب «اولم» آلمان، حمله به مساجد این شهر را محکوم کرد

شورای مذاهب «اولم» آلمان، حمله به مساجد این شهر را محکوم کرد

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
شورای مذاهب شهر «اولم» آلمان حمله به یک مسجد و نمازخانه در این شهر را که در اواخر ماه ژانویه به وقوع پیوست، محکوم کرد. آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش حرکات ضداسلامی و ضدمهاجرتی بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «دیلی صباح»، مهاجمان ناشناخته در حمله به یک مسجد و یک نمازخانه در شهر «اولم» آلمان در اواخر ماه ژانویه، پنجره های آن را شکستند.

 

این مکان های عبادی مسلمانان سه بار هدف حمله قرار گرفتند و هزینه خسارت های ناشی از این حملات حدود چهار هزار یورو برآورد شد.

 

«ولفگانگ یورگن»،سخنگوی پلیس «اولم» در این باره گفت:این حملات در شب های 27،28 و 31 ژانویه به وقوع پیوست.

 

یورگن افزود: با این وجود در گزارش های رسمی پلیس ،هیچ اشاره ای به حملات به مکان های عبادی اسلامی نشده و یا اگر شده است آسیب های وار شده به آنها بسیار جزئی گزارش شده است.

 

فرضیه پلیس این است که تنها یک نفر مرتکب همه این حملات شده است. در شب اول فوریه ، یک نفر که مظنون به این حملات بود، بازداشت شد اما هنوز به هیچ چیز اعتراف نکرده است و به همین دلیل تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

این حملات پس از انتشار بیانیه شورای مذاهب اولم به اطلاع اذهان عمومی رسید. در این بیانیه آمده است: ما این حملات را قاطعانه محکوم می کنیم چرا که آزادی بیان از مواردی است که در قانون اساسی آلمان بر آن تاکید شده است.

 

آلمان شاهد افزایش حرکات ضد اسلامی و ضد مهاجرتی در سال های اخیر بوده است.

پایان پیام/ 7