طرح «ستارگان مسجد» ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود

طرح «ستارگان مسجد» ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
طرح «ستارگان مسجد» شامل بخش‌های متنوع همچون دورهمی و بازی، ویژه کودکان و نوجوانان پسر چهارشنبه‌ها در مسجد «نظام مافی» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح «ستارگان مسجد» ویژه کودکان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال در مسجد نظام مافی اجرا می شود.

 

بنابراین گزارش، این طرح شامل بخش هایی همچون نماز جماعت، دورهمی بچه ها، بازی، پذیرایی، اردو، جایزه و استخر است که روزهای چهارشنبه هر هفته در این مسجد بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می شود.

 

بنابراین گزارش، یکی دیگر از برنامه های مسجد نظام مافی برپایی یک مهدکودک کوچک کاملاً دینی است، این مهدکودک این فرصت را به خانواده‌ها به خصوص مادران داده است، تا بتوانند با خیال راحت در مراسم‌های مذهبی و ملی این مسجد حضور پیدا کنند. مسئولین مهدکودک مسجد نظام مافی در زمان برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء و یا برگزاری مراسم‌های دینی در اعیاد و عزای اهل بیت (ع) زمانی که خانواده‌ها فرزند خود را به این مسجد می‌آورند، شماره تماس‌های پدر و مادر را ثبت می‌کنند تا اگر فرزند کم‌طاقتی کرد با آن‌ها تماس بگیرند و مشکل را برطرف کنند.

 

مسجد نظام مافی مسجدی واقع در منطقه 5 تهران تقاطع خیابان های جنت آباد و بلوار آیت الله کاشانی است. بنای مسجد با مناره ای واحد سر به فلک کشیده منظر مسجدی سفید است. شکل ظاهری مناره مسجد و نیز منفرد بودن آن نوید معماری متفاوت این مسجد را با مساجد دیگر ساخته شده در ایران می دهد.مناره مسجد پلانی مربعی دارد و بصورت لوزی چرخیده است. در ارتفاع از وسعت آن کم می شود و صورت پله پله ای آن یادآور برج آتش در معماری کاخ و معبد فیروز آباد فارس بوده و قامت بلند آن در منظر عمومی منطقه یادآور نام خدای یکتا است.

ورودی مسجد در قسمت جنوبی است و پلکانی از سطح خیابان به صحن داخل مسجد راه پیدا می کند. در کوچک دیگری نیز در همین راستا در قسمت شمالی حیاط قرار دارد و دسترسی از کوچه پشتی مسجد را ممکن می سازد.ساختمان شرقی مسجد شامل نماز خانه های مردانه و زنانه و ساختمان غربی از سالن مراسم وضوخانه و کتابخانه تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40