اعلام نتایج مرحله اول داوری رویداد ملی «فهما»/ معرفی کاندیداهای کانونی و استانی/ معرفی برترین‌ها در ولادت امیرمومنان(ع)

اعلام نتایج مرحله اول داوری رویداد ملی «فهما»/ معرفی کاندیداهای کانونی و استانی/ معرفی برترین‌ها در ولادت امیرمومنان(ع)

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
حجت‎‌الاسلام دکتر ارزانی از اعلام نتایج مرحله اول داوری رویداد ملی «فهما» خبر داد و گفت: نتایج نهایی بعد از ارزیابی داوران بین‌المللی همزمان با سالروز ولادت مولای متقیان امام علی(ع) در روز ۱۸ اسفند اعلام و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اعلام نتایج مرحله اول داوری رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» خبر داد و اظهار کرد: نتایج مرحله اول داوری نخستین رویداد ملی «فهما» ساعت 12 ظهر امروز (شنبه، 26 بهمن) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها به صورت رسمی در سامانه بچه های مسجد اعلام می شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مرحله اول داوری آثار و فعالیت های این رویداد ملی به صورت الکترونیکی انجام شده است. 93 درصد از کانون ها شامل بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری در این طرح ملی شرکت کردند که با تلاش همکاران ستاد مرکز در بررسی ها و ارزیابی ها، نزدیک به 550 کانون فعال و برتر در مرحله نخست داوری ها توانستند نصاب لازم را به دست آورند که اسامی شان ظهر امروز اعلام می شود.

 

وی با بیان اینکه داوران بین المللی از امروز به مدت پنج روز مرحله داوری نهایی نخستین رویداد ملی «فهما» را انجام می دهند، تصریح کرد: در این مرحله بررسی هایی بیشتر شامل پرسش بیشتر از استان ها و کانون ها انجام می شود تا نهایتا در هر یک از موضوعات هجده‌گانه این رویداد ملی همچون امر به معروف و نهی از منکر، تشویق به نماز، مدهامتان، خلاقیت ها و ایده ها و ... حداکثر 10 کانون برتر مشخص شوند.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی ادامه داد: در هر موضوع یک کانون به عنوان رتبه اول، یک کانون به عنوان رتبه دوم و هفت کانون بعدی جملگی به عنوان رتبه سوم مورد معرفی و تقدیر می شوند.

 

این مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نتایج نهایی رویداد ملی «فهما» 18 اسفند ماه همزمان با ولادت باسعادت امیرمومنان امام علی(ع) اعلام می شود، گفت: امروز علاوه بر کانون های کاندید، در هر یک شاخص های هشت‌گانه این طرح شامل قرآن و عترت، بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی، کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت، شبکه سازی و ساماندهی، رسانه و فضای مجازی، ابتکار و خلاقیت و هنری و ادبی نیز سه استان که بالاترین امتیاز را داشته اند به عنوان کاندید معرفی می شوند.

وی تاکید کرد: بعد از داوری های نهایی، هشت استان برتر در هشت شاخص رقابتی و یک استان هم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی درباره حمایت های پیش بینی شده برای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران و کانون ها و استان های برتر این رویداد ملی، خاطرنشان کرد: جدول تشویقی مفصلی برای کانون ها و استان های برتر اعم از تشویق مادی، تقدیر از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وام قرض الحسنه برای برگزیدگان این رویداد ملی پیش بینی شده که تا قبل از 13 رجب، سالروز ولادت مولای متقیان(ع) در سامانه بچه های مسجد منتشر می شود.

 

پایان پیام/ 9