مشارکت ۸ هزار کانون مسجدی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما»/ ارسال ۵۴ هزار گزارش توسط کانون‌های فعال

مشارکت ۸ هزار کانون مسجدی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما»/ ارسال ۵۴ هزار گزارش توسط کانون‌های فعال

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سعادتی با اعلام مشارکت ۸ هزار کانون فرهنگی هنری در بخش کتاب و کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما»، گفت: دو مسابقه کتاب‌خوانی با عناوین «حماسه حسینی» و «دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری» ذیل این رویداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» در بخش کتاب و کتابخوانی، امروز (شنبه، 27 بهمن)‌ در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، «سعید سعادتی» طی سخنانی با بیان اینکه ما در حوزه های مختلف از جمله کتاب و سینما شاهد برگزاری فعالیت ها و برنامه های متعددی در سطح کشور هستیم، اظهار کرد: از این میان مساجد ظرفیت بالقوه ای از جمله در عرصه کتاب و کتابخوانی دارند که در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در قالب رویداد ملی فهما آن را اجرایی کرده است.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های کتاب و کتابخوانی، گفت:  ما طی سال‌های اخیر، تلاش کردیم با در نظر گرفتن محدودیت های مالی موجود، نوع فعالیت را عمدتاً نرم افزاری کنیم در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های مربوط به عرصه کتاب، در قاب سایت بچه های مسجد ارائه شده است.

 

سعادتی افزود: از مجموع 25 هزار کانون فرهنگی هنری، هشت هزار باب کانون در طرح شنبه های کتاب، شرکت و 54 هزار گزارش نیز برای ما ارسال کردند که آمار قابل توجهی است، همچنین در طول 110 روز، دو مسابقه کتابخوانی با عناوین «حماسه حسینی» و «دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری» برگزار کردیم. تلاش ها بر آن بود ذیل فعالیت های خود از فناوری روز و اقتضائات عصر کنونی بهره مند شویم که این مهم علاوه بر عرصه کتاب در سایر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد متبلور است.

 

وی تاکید کرد‌: در دوره های قبل فراخوان ایده ها به صورت سنتی انجام می گرفت و ما در طول مدت زمان برای مثال شش ماه، فراخوان را اعلام و طی این مدت تا 200 طرح و ایده فرهنگی به دستمان رسید، اما با راه اندازی پورتال بچه های مسجد در مدت زمان کمتر از یک ماه بیش از 20 هزار طرح فرهنگی دریافت کردیم که از آن میان بخشی از آنها به عرصه کتاب اختصاص دارد، بنابراین می‌توان گفت با رویداد ملی «فهما» در واقع انقلابی در این عرصه صورت پذیرفت.

 

پایان پیام/ 248