از آخرین اخبار رقابت کانون‌های مساجد در رویداد ملی «فهما» تا گردهمایی خادمان بهشت

از آخرین اخبار رقابت کانون‌های مساجد در رویداد ملی «فهما» تا گردهمایی خادمان بهشت

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
شرکت ۹۸ درصد کانون‌های مساجد کشور در رویداد ملی «فهما»، مشارکت ۸ هزار کانون مسجدی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی این رویداد و برگزاری گردهمایی سالانه خادمان مساجد پایتخت از مهمترین اخبار حوزه مسجد در ۲۷ بهمن ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و هفتمین روز از بهمن ۹۸:

 

شرکت ۹۸ درصد کانون‌های مساجد در رویداد ملی «فهما»/ کتاب و کتاب‌خوانی دومین شاخص پرمخاطب مسجدی

 

 

 

مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» در بخش کتاب و کتابخوانی، امروز (شنبه، 27 بهمن)‌ در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: از میان 25 هزار کانون، 98 درصد در نخستین رویداد ملی «فهما» مشارکت داشتند و 550 کانون در قالب هشت عرصه مورد نظر رویداد ملی فهما در مرحله اول داوری ها نصاب لازم را برای ورود به مرحله نهایی را پیدا کردند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: از عرصه های مهم که بالاترین امتیاز را در میان هشت عرصه مورد نظر کسب کردند، بعد از قرآن و عترت، شاخص کتاب و کتابخوانی قرار دارد. ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از عرصه کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران همزمان با سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) معرفی می شود.

 

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام ارزانی، حکم داوری را به اعضای هیات داوران اهدا کرد.

 

مشارکت ۸ هزار کانون مسجدی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما»/ ارسال ۵۴ هزار گزارش توسط کانون‌های فعال

 

 

 

مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» در بخش کتاب و کتابخوانی، امروز (شنبه، 27 بهمن)‌ در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، «سعید سعادتی» طی سخنانی با بیان اینکه ما در حوزه های مختلف از جمله کتاب و سینما شاهد برگزاری فعالیت ها و برنامه های متعددی در سطح کشور هستیم، اظهار کرد: از این میان مساجد ظرفیت بالقوه ای از جمله در عرصه کتاب و کتابخوانی دارند که در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در قالب رویداد ملی فهما آن را اجرایی کرده است.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های کتاب و کتابخوانی، گفت:  ما طی سال‌های اخیر، تلاش کردیم با در نظر گرفتن محدودیت های مالی موجود، نوع فعالیت را عمدتاً نرم افزاری کنیم در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های مربوط به عرصه کتاب، در قاب سایت بچه های مسجد ارائه شده است.

 

سعادتی افزود: از مجموع 25 هزار کانون فرهنگی هنری، هشت هزار باب کانون در طرح شنبه های کتاب، شرکت و 54 هزار گزارش نیز برای ما ارسال کردند که آمار قابل توجهی است، همچنین در طول 110 روز، دو مسابقه کتابخوانی با عناوین «حماسه حسینی» و «دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری» برگزار کردیم. تلاش ها بر آن بود ذیل فعالیت های خود از فناوری روز و اقتضائات عصر کنونی بهره مند شویم که این مهم علاوه بر عرصه کتاب در سایر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد متبلور است.

 

وی تاکید کرد‌: در دوره های قبل فراخوان ایده ها به صورت سنتی انجام می گرفت و ما در طول مدت زمان برای مثال شش ماه، فراخوان را اعلام و طی این مدت تا 200 طرح و ایده فرهنگی به دستمان رسید، اما با راه اندازی پورتال بچه های مسجد در مدت زمان کمتر از یک ماه بیش از 20 هزار طرح فرهنگی دریافت کردیم که از آن میان بخشی از آنها به عرصه کتاب اختصاص دارد، بنابراین می‌توان گفت با رویداد ملی «فهما» در واقع انقلابی در این عرصه صورت پذیرفت.

 

سینما سیار با شعار «دیدن فیلم خوب، با خانواده» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

 

 

 

 

حجت الاسلام «افشین کلات پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تاسیس سینمای اختصاصی کانون های مساجد با عنوان «سینما سیار» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سینما سیار با شعار دیدن «فیلم خوب، در مکان خوب، با خانواده» تاسیس می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: سالن اصلی این سینما در ساختمان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه تاسیس شده، اما این قابلیت را دارد که امکانات و تجهیزات آن را به دیگر سالن ها نیز برای نمایش فیلم انتقال بدهیم.

 

حجت الاسلام کلات پور هدف از تاسیس سینما سیار ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه را نمایش فیلم های اثرگذار در مکانی مناسب دانست و تصریح کرد: با کمک سازمان سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اعتبار تاسیس این سینما تامین شد.

 

وی در ادامه به اجرای طرح «یک مسجد، یک حقوقدان» در 300 مسجد کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور ارایه مشاوره های حقوقی، کیفری برای مردم اجرا می شود، تا قبل از درخواست دادخواست در دادگستری و یا دادسرا برای پیگیری پرونده هایشان در مسجد با ارایه مشاوره مشکلات حقوقیشان حل شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه همچنین به تفاهم همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به منظور عضویت اعضای این کمیته در کانون های مساجد اشاره کرد.

 

یادآور می شود، استان کرمانشاه دارای 563 کانون فرهنگی هنری است که 61 درصد آن در مناطق روستایی این استان واقع شده اند.

 

کارگاه «گردشگری مساجد» در برونئی برگزار می‌شود

 

 

به نقل از «borneobulletin»،«برنامه دینی جوانان» تحت نظارت «وزارت امور دینی» برونئی ،کارگاه گردشگری مساجد تحت عنوان «آگاهی از طریق بازدید مساجد در سال 2020» را برگزار کرد.

 

این برنامه فرصتی برای در میان گذاشتن اطلاعات درباره مساجد و آداب و رسوم بازدید از این مکان های عبادی به شیوه ای دقیق و جالب است.

 

شرکت کنندگان در این برنامه همچنین راه های تعامل با گردشگران مساجد در داخل و خارج از کشور را آموختند.

 

به طور کلی 30 نفر تحت نظارت «برنامه دینی جوانان» در این کارگاه شرکت داشتند.

 

«ادی کاسرین» و «عبدالقادر» از مرکز اسلامی «دعوه» دست اندرکاران اصلی برگزاری این مراسم بودند.

 

ادامه این برنامه در روز 24 فوریه (دوشنبه پنجم اسفند) در ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در مسجد «عمر علی سیف الدین» در «سری بگاوان»،پایتخت برونئی برگزار می شود.

 

این مراسم با عنوان «تاریخ و فرهنگ برونئی» از طریق گردشگری در مساجد» برای عوم از جمله همه گردشگران آزاد خواهد بود.

 

گردهمایی سالانه خدام مساجد استان تهران برگزار می‌شود

 

 

گردهمایی سالانه خادمان مساجد استان تهران با عنوان «خادمین بهشت»، سه شنبه، ششم اسفند ماه ۹۸ ساعت ۸:۱۵  مصادف با سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) در جوار آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در مصلای شهرری برگزار می شود.

 

همایش سالانه «خادمان بهشت» به منظور تجلیل از مقام خدام مساجد استان تهران به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود.

 

پایان پیام/ 9