كانونهاي مساجد ظرفيت خوبي براي حضور دانش آموزان در مساجد هستند

كانونهای مساجد ظرفیت خوبی برای حضور دانش آموزان در مساجد هستند

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
رمضاني گفت: كانون‌هاي مساجد كشور ظرفيت خوبي براي حضور دانش آموزان در مساجد در خارج از ساعات درسي فراهم ميكند و اين امر بسيار مهمي است چون فعاليت هاي كانون ها همسو با برنامه هاي تربيتي است.

 

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، «علی رمضانی» مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش (داور بخش غنی‌سازی اوقات فراغت) ضمن تقدیر از اجرای رویداد ملی فهما، اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش اوقات فراغت دانش‌آموزان است، در واقع 85 درصد از اوقات فراغت آنها دست ما نیست.

 

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون‌های مساجد کشور ظرفیت خوبی را برای حضور دانش آموزان در مساجد آن هم خارج از ساعت درسی فراهم می‌کند و این امر بسیار مهمی است چون فعالیت‌های کانون‌ها همسو با برنامه‌های تربیتی است که در سند تحول دیده شده و اساسا یکی از آثار رویداد ملی فهما غنی‌سازی اوقات فراغت است که امیدواریم در آینده بیش از پیش تقویت شود.

 

داور بخش غنی‌سازی اوقات فراغت افزود: ما در داوری آثار، علاوه بر بکر و نو بودن کارها، بر این مساله تمرکز داشتیم که نقش دانش‌آموزان در فعالیت‌ها را مد نظر قرار دهیم و از سوی دیگر به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم توجه مضاعفی داشته باشیم.

 

رمضانی افزود: فهما کار بزرگی است اما نیاز به تبلیغ دارد، احساس می‌کنم همان طور که در پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش کلیدی را داشتند، امروز نیز مساجد همان جایگاه را برای رفع بسیاری از مسایل دارند، ضمن اینکه مسجد می تواند در رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری، نقش مهمی ایفا کند و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز می‌توانند نقطه ثقل این فعالیت ها و رفع دغدغه‌های معظم له باشند.