رعایت بیشتر بهداشت در مساجد، مانع تعطیلی این خانه‌های خدا می‌شود

رعایت بیشتر بهداشت در مساجد، مانع تعطیلی این خانه‌های خدا می‌شود

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌‌الاسلام اختری با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: مساجد از هر تدبیری برای مقابله با این ویروس استفاده کنند تا فعالیت این خانه‌های خدا تعطیل نشوند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «عباسعلی اختری» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دستورات زیادی از اهل بیت (ع) برای مقابله با بیماری ها و بلایا وجود دارد، اظهار کرد: عمل به این دستورات مانع از گسترش بیماری ها و ابتلای افراد به آنها می شود. البته کسی با دستورات پزشکی مخالفت نیست بلکه رعایت آنها بسیار ضروری است.

 

امام جماعت مسجد جامع جمهوری درباره تعطیل شدن برخی از مجالس مذهبی به دلیل مقابله با گسترش ویروس کرونا، گفت: جان انسان ها در اسلام بسیار حائز اهمیت است و نسبت به حفظ جان آنان توصیه و سفارش بسیاری شده است.

 

وی با اشاره به گسترش ویروس کرونا در برخی از نقاط کشورمان، بیان کرد: مساجد و هیئت های مذهبی از هر تدبیری برای مقابله با این ویروس استفاده کنند تا این فعالیت آنها نیز تعطیل نشود. مسئولان هیئت ها باید وسایل بهداشتی همچون مواد شوینده و ضد عفونی کننده را به اندازه کافی برای مقابله با این ویروس تهیه کنند.

 

اختری تاکید کرد: به دلیل اینکه حفظ جان انسان ها بسیار مهم است شاید بتوان از مدت زمان برخی مجالس کاست تا توامان از تعطیل شدن این مجالس و گسترش ویروس کرونا یا هر بیماری دیگری جلوگیری کرد.

 

وی یادآور شد: رعایت کامل مسائل و نکات بهداشتی در ورودی های مساجد و هیئت های مذهبی بسیار مهم است و با انجام این کار می توان از تعطیل شدن این نهادهای دینی جلوگیری کرد.

 

پایان پیام/ 397