كانون هاي مساجد شفت مجري طرح سفيران اجتماعي

كانون های مساجد شفت مجری طرح سفیران اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد از اجراي طرح سفيران اجتماعي به‌صورت پايلوت در كانون‌هاي مساجد شهرستان شفت خبر داد.

 

به‌گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی در کانون‌های مساجد سراسر کشورگفت: این طرح با هدف صیانت از حریم خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی، مطابق با اسناد بالادستی و به‌منظور احیاء و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان برگزار می‌شود افزود: خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین و گیلان از استان‌های مجری طرح سفیران اجتماعی هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم اجرای این طرح در شهرستان‌های آسیب‌پذیر ادامه داد: برای برگزاری این طرح، پنج شهرستان از پنج استان در سطح کشور انتخاب شدند که در گیلان شهرستان شفت با محوریت پنج کانون فرهنگی هنری مجری این طرح است.

 

رضوانی‌نژاد با اشاره به استقبال مسئولین شهرستان شفت از اجرای طرح و قدردانی از این همکاری و تعامل خاطرنشان کرد: احیای کارکردهای مساجد در ارائه خدمات به خانوارهای پیرامون مسجد تحلیل وضعیت فرهنگی اجتماعی خانوارهای اطراف مساجد، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، خدمت رسانی داوطلبانه و صمیمانه، تقویت راه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی مطابق با ارزیابی‌های انجام شده، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقاء سطح دانش و مهارت جامعه از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

وی از حضور هیئت ناظر طرح سفیران اجتماعی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این هیئت در سفری یک روزه به استان ضمن برگزاری جلسه توجیهی کانو‌ن‌های مساجد شهرستان شفت در دفتر امام جمعه این شهرستان، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دیدار و گفتگو کرده و ضرورت اجرای طرح را تشریح کرده است.

 

 

پایان پیام/م