نيروهاي متعهدِ انقلابي ارزش افزوده كانونهاي مساجد هستند

نیروهای متعهدِ انقلابی ارزش افزوده كانونهای مساجد هستند

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام سبزه كار از عضويت ۴۷ هزار نفر از اعضاي كانون‌هاي مساجد خراسان جنوبي در سايت بچه‌هاي مسجد خبر داد و گفت: نيروهاي مخلص و متعهدِ انقلابي ارزش افزوده كانونهاي فرهنگي هنري محسوب مي شوند.

 

به‌گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار»  در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در سال ۱۳۷۱ با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف به راه اندازی کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد سراسر کشور شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مبارزه با شبیخون فرهنگی، جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای این اماکن مقدس را از جمله مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار باب کانون‌ در جوار مساجد سراسر کشور تاسیس شده است که از این تعداد ۶۱۶ کانون در خراسان جنوبی فعال است.

 

وی از عضویت ۴۷ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در سایت بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: نیروهای مخلص و متعهدِ انقلابی ارزش افزوده کانون‌های فرهنگی هنری هستند.

 

حجت‌الاسلام سبزه کار به تاسیس ۴۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان در دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات قرآنی مدها‌متان، یکی از برنامه‌های مهم این مراکز است که در سال ۹۷ با شرکت یک هزار و ۴۰۰ نفر در استان برگزار شد.

 

به گفته وی، در حال حاضر ۲۶۸ باب کتابخانه باز و مخزن دار در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مشغول ارائه خدمات رایگان کتاب و کتابخوانی به مخاطبان سنین مختلف هتسند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به گفتمان سازی «کسب و کار در جوار مساجد» هم اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، حوله بافی در کانون عماریون با همکاری برخی از دستگاه‌های شهرستان بیرجند آموزش داده شد و هم اکنون زمینه اشتغال خانگی ۸ نفر از افراد شرکت کننده در این طرح فراهم شده است.

 

وی اجرای یاوران آسمانی در کانون شهید مطهری را هم یادآور شد و توضیح داد: این طرح در سال نخست در گستره یک مسجد به منظور ارائه آموزش‌های مورد نیاز زوجین جوان ارائه شد و در سال‌های بعد به دلیل استقبال دیگر کانون‌ها، در دیگر مساجد هم اجرایی شد که در صورت حمایت استانداری، قابلیت اجرای وسیع‌تری را دارد.

 

حجت‌الاسلام سبزه کار ارائه ۲۱ هزار نفر ساعت آموزش در قالب کلاس‌های اوقات فراغت را از دیگر دستاوردهای کانون‌های مساجد در تابستان ۹۷ ذکر کرد و گفت: این استان موفق به کسب رتبه اول در زمینه برگزاری برنامه‌های فراغتی ویژه اعضای کانون‌های مساجد در سطح کشور شد.

 

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت و ولایت در تابستان جاری و مسئولیت دبیری اجرایی ستاد دهه کرامت استان با ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی، خواستار همکاری هرچه بیشتر برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری کردن این مناسبت‌های پیش روی شد.

 

«علی‌اصغر موسوی‌کیا» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم با تاکید بر اینکه اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی موثر در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، قول مساعد داد در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان بحث دهه کرامت مطرح و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف دریافت شود.

 

 

پایان پیام/م