برنامه هاي دهه كرامت براي انعكاس بهتر در اختيار دبيرخانه شورا قرار داده شود

برنامه های دهه كرامت برای انعكاس بهتر در اختیار دبیرخانه شورا قرار داده شود

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
ابدالي‌تكلو از اعضاي شوراي هماهنگي ستاد بزرگداشت دهه كرامت خواست برنامه‌هاي خود را براي گزارش و انعكاس بهتر در اختيار دبيرخانه شورا قرار دهند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمد ابدالی‌تکلو» در شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه این ستاد مسئولیت کارگروه ارتباطات و فضای مجازی را در ستاد‌ دهه‌‌کرامت به عهده دارد و دبیرخانه برنامه‌ریزی در حوزه مستندات‌ است‌‌ گفت:کارگروه‌های هنری، دانشگاهیان، تشکل های مردمی، ادیان، اقوام و مذاهب؛ هیئت اندیشه ورز به ترتیب با محوریت بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، نهاد رهبری در دانشگاه ها، آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت و حوزه علمیه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان رییس این شورا را استاندار، دبیر را مدیرکل ارشاد و دبیر اجرایی را مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد ذکر کرد و بیان داشت: هر سال «خدمت کریمانه» محور دهه کرامت است اما یک شعار نیز انتخاب می شود که امسال «مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام» است.

 

ابدالی تکلو، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت، تأکید بر گفتمان خدمت کریمانه، ترویج اهداف و ارزش های انقلابی همسو با شعار سال، ترویج وقف متناسب با نیازهای روز جامعه، ترویج نشاط با تأکید بر نشاط مؤمنانه را به عنوان اهداف این شورا مورد اشاره قرار داد و بخشی از سیاست های اجرایی را هم فهرست کرد و گفت: بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر شهرستان ها و استان ها در ۳۰ کشور هم برنامه ریزی شده است.

 

وی از اعضای شورا خواست برنامه های خود را برای گزارش و انعکاس بهتر در اختیار دبیرخانه شورا قرار دهند و تصریح کرد: دهه کرامت از مصادیق احیای امر اهل بیت و از دهه های شاد است.

 

«محمدرضا علیزاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع و خودجوش در دهه کرامت از جمله برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، جشن های زیر سایه خورشید و....؛ توان مردم و تشکل ها در برگزاری این برنامه ها را قابل توجه خواند و گفت: سندمحتوایی دهه کرامت از سوی آستان قدس رضوی ابلاغ می شود.

 

وی از برگزاری جشنواره شعر رضوی در آستانه ربع قرن برگزاری این جشنواره در کرمان طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه خبر داد و مهلت ارسال آثار را تا پایان خردادماه جاری اعلام کرد.

 

«علی جلالی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز از اعزام مبلغ به سراسر استان همزمان با دهه کرامت خبر داد و تهیه محتوای تبلیغ برای ۱۸۵ روحانی مستقر و ۷۵ خوداستقرار، جشن تکلیف در روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری جشن در پارک های شلوغ شهر را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.

 

اعزام دختران دانشگاه آزاد به شهر مقدس قم و دیدار با تعدادی از مراجع و ویژه برنامه سبک زندگی امام جوادعلیه السلام وسط دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، اعزام تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه برای شرکت در دوره های معرفت افزایی در جوار بارگاه امام هشتم توسط دانشگاه شهید باهنر، آغاز دوره آموزشی شبکه مربیان و دانش آموزان با محوریت الگوی تعالی دختران و اردوهای جهادی و خدمت رسانی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، اهدای جهیزیه و عیادت از بیماران توسط کمیته امداد، کارگاه سبک زندگی رضوی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و.. بخشی از برنامه هایی است که اعضای شورا در این جلسه اعلام کردند.

 

 

پایان پیام/م