رونق فعالیت های مسجدی در گرو جوان گرایی است

رونق فعالیت های مسجدی در گرو جوان گرایی است

تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۸
حجت الاسلام علیخانی مدیریت سنتی را از جمله عوامل غیر فعال بودن تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دانست و گفت: کانون هایی که سنتی اداره می شوند و افراد جوان در آن حضور ندارند قطعا در اجرای فعالیت های مسجدی دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«محمود علیخانی» امروز(6اسفند) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در دفتر حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان به فعالیت یک هزار و 164 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: 713 کانون از این تعداد در مساجد روستایی و ۴۵۰ کانون دیگر نیز در مساجد شهری فعالیت‌های دینی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای و... به مردم شریف دیار علویان ارائه می‌کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران مدیریت سنتی را از جمله عوامل غیر فعال بودن تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دانست وافزود: کانون هایی که سنتی اداره می شوند و افراد جوان در آن حضور ندارند قطعا در اجرای فعالیت های مسجدی دچار مشکل هستند.

 

حجت الاسلام علیخانی اذعان کرد: مدیران برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با استفاده از مدیریت سنتی و غیر علمی به صورت ناخواسته موجب بروز مشکل در روند اجرای فعالیت های مسجدی می شوند که می طلبد این مدیران بروز شوند و یا حتی المقدور جای خود را به جوان تر ها بدهند.

 

وی به افق پنج ساله کانون های مساجد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از صد برنامه برای رونق فعالیت کانون های مساجد استان تدوین شده است.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه احیای کارکردهای مساجد مهمترین هدف تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد است، اظهار کرد: کانون های مساجد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، دینی، قرآنی و ...فعالیت می کنند و برای ساماندهی فعالیت های مسجدی و رفع مشکلات کانون ها، کارگروه هایی جداگانه تشکیل شود.

 

پایان پیام/ 286