بچه‌های مسجد به پویش «مقابله با کرونا» پیوستند/ تدابیر بهداشتی در کانون‌های مساجد اتخاذ شده است

بچه‌های مسجد به پویش «مقابله با کرونا» پیوستند/ تدابیر بهداشتی در کانون‌های مساجد اتخاذ شده است

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به اتخاذ تدابیر بهداشتی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: بچه‌های مسجد با پیوستن به پویش بزرگ «مقابله با ویروس کرونا»، اطلاع‌رسانی و آموزش در این باره را در کانون‌ها و فضای مجازی دنبال می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشاهده مواردی از ابتلا هموطنانمان به این بیماری، اظهار کرد: شبکه‌سازی و ارتباط دوسویه برای اطلاع رسانی و انتقال تجربیات موفق کانون‌ها یکی از زیرساخت های اصلی رویداد ملی فهما است. این قابلیت سامانه بچه‌های مسجد در مواجه با بحران جهانی ویروس کرونا و شیوع آن در ایران، ظرفیت بالا و ارزشمندی خود را به خوبی نشان داده است.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: بچه‌های مسجد با پیوستن به کمپین ملی مقابله با «ویروس‌کرونا» به صورت خودجوش و فعال وارد عرصه اطلاع‌رسانی و آموزش راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری در سامانه فهما، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شده اند.

 

وی با اشاره به آخرین توئیت دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: «کرونا را می‌توان با مهر و همکاری زمین‌گیر کرد»، بیان کرد: قطعاً با همدلی، همکاری و همراهی می‌توانیم به صحت و سلامت از این بحران نیز گذر کنیم. تنها لازمه آن توکل به خدا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، اطلاع‌رسانی و آموزش به افراد خانواده، دوستان و آشنایان است.

 

حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به نشر اخبار کذب و ایجاد رعب و هراس میان مردم، ابراز کرد: ورود آگاهانه، جهادی و خودجوش اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای آموزش و اطلاع‌رسانی و باز نشر اخبار و اطلاعات از منابع موثق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا حد زیادی به کاهش این هیجانات و هراس و نگرانی مردم از شیوع این بیماری کمک می‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به ابلاغ دستور مبنی بر لغو اجتماعات و جلسات ستادهای استانی تا اطلاع ثانوی، خاطرنشان کرد: تدابیر بهداشتی در ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، ستادهای استانی، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه‌ها و مراکز دیجیتال اتخاذ شده و در این خصوص آموزش‌های لازم به کارکنان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارائه شده است.

 

پایان پیام/ 9