شرکت ۱۶۹۱ اثر در رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»/ عزم بچه‌های مسجد برای زنده نگاه داشتن مکتب حاج قاسم

شرکت ۱۶۹۱ اثر در رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»/ عزم بچه‌های مسجد برای زنده نگاه داشتن مکتب حاج قاسم

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۸
سعادتی با اعلام استقبال بی‌نظیر از رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی» و ثبت ۱۶۹۱ اثر مرتبط با آن در سامانه بچه‌های مسجد، گفت: از اهداف این رویداد زنده نگاه داشتن مکتب حاج قاسم سلیمانی با اتکاء به هنر مسجدی است.

«سعید سعادتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به استقبال بی نظیر فعالان و اهالی مساجد از رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»، اظهار کرد: این رویداد در پی شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی طراحی و اجرا شد و هدف اصلی آن گرامیداشت و زنده نگاه داشتن مکتب سردار سلیمانی و سبک زندگی ایشان با اتکاء به ابزار هنر و توسط بچه های مسجد بوده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه یکی از اهداف و کارویژه های این ستاد آشنا کردن نسل آینده با ارزش ها و آرمان های انقلاب است، تصریح کرد: این نسل نه محضر امام خمینی(ره) را درک کرده اند نه دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را، از این رو، آشنا کردن آنها با ارزش ها انقلاب به ویژه از طریق هنر ضرورت دارد.

 

وی اعلام کرد: در پی استقبال بی نظیر هنرمندان مسجدی از رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»، در مجموع 1691 اثر در مدت زمان فراخوان که تا 25 بهمن ماه اعلام شده بود، در سامانه «بچه های مسجد» به ثبت رسید.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، 234 اثر در بخش نامه ای به سردار آسمانی، 835 اثر بخش عکس و فیلم موبایلی، 211 اثر در بخش دل‌نوشته، 233 اثر در بخش نقاشی و طراحی، 76 اثر در بخش سرود و 146 اثر در بخش شعر به ثبت رسیده است.

 

سعادتی تاکید کرد: این حجم از آثار ارسالی گنجینه ای فاخر ادبی هنری مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرده که در آینده نزدیک در قالب برپایی نمایشگاه و تهیه و تدوین آلبوم در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه داوری آثار ارسالی به این رویداد تا ۲۰ اسفند ماه پایان می گیرد، خاطرنشان کرد: برترین های آن قبل از عید معرفی و تقدیر می شوند.

 

گفتنی است، رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی» در دو گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۲۱ سال و شش رشته فرصت رقابت بچه های مسجد را فراهم کرد.

 

 

پایان پیام/ 9