«ما یکی هستیم»؛ روایتی از بازماندگان حمله به مساجد «کریستچرچ»

«ما یکی هستیم»؛ روایتی از بازماندگان حمله به مساجد «کریستچرچ»

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مستند «ما یکی هستیم» روایت‌کننده زندگی بازماندگان حمله به مساجد کریستچرچ در یک سال گذشته است و نشان می‌دهد آنها چگونه برای غلبه بر آسیب‌های روانی ناشی از این حملات تلاش کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «noted»، «ما یکی هستیم: یک سال پس از حمله به مسجد» نام مستندی است که زندگی بازماندگان و اعضای خانواده قربانی های حمله به مساجد «کریستچرچ» نیوزیلند را به تصویر می کشد.

 

این در حالی است که دو هفته به سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ که در روز 15 مارس سال 2019 میلادی به وقوع پیوست،باقی مانده است.

 

این فیلم مستند درباره زندگی شش خانواده از بازماندگان و قربانی های حمله به مساجد کریستچرچ در یک سال گذشته است و نشان می دهد که چگونه برای غلبه بر آسیب روانی ناشی از این واقعه تلاش می کنند.

 

یکی از آنها «مصطفی بزتاس » است که در حال خروج از مسجد «النور» زخمی شد.دیگری «ایا العمری» نام دارد که برادرش ،حسین در این حملات جان خود را از دست داد.

 

«نورینی عباس» که فرزند 14 ساله اش ،سعید را در این حادثه تیراندازی از دست داد یکی دیگر از افرادی است که زندگی اش در این مستند به تصویر کشیده شده است.

 

این مستند همچنین زندگی «فرید احمد» را به تصویر می کشد که همسرش «حسنی» را وقتی برای نجات او به مسجد برگشته بود از دست داد.

 

«ویرجینیا رایت»، کارگردان این مستند می گوید: من هر چه در توان داشتم انجام دادم تا به این افراد اجازه بدهم داستان های زندگی خود را بیان کنند.

 

وی افزود: مانند هر خانواده دیگری که یکی از عزیزان خود را از دست داده است،این افراد هم باید برای ادامه زندگی روی خود کار می کردند و آنچه در یک سال گذشته در این زمینه انجام داده اند را در این مستند بازگو کرده اند.

 

این مستند همچنین سفر حج افراد نام برده شده همراه با 200 نیوزیلندی دیگر را به تصویر می کشد.

 

تیراندازی به دو مسجد نیوزیلند در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۱۳۹۷) رخ داد.

 

در این حملات مسجد «النور» و مرکز اسلامی «لینوود» واقع در کریستچرچ نیوزیلند هدف تیراندازی قرار گرفتند که در نتیجه آن 49 نفر جان خود را از دست دادند.

 

پایان پیام/ 7