كانون‌هاي فرهنگي هنري نقش موثري در احياي كاركردهاي اجتماعي مساجد دارند

كانون‌های فرهنگی هنری نقش موثری در احیای كاركردهای اجتماعی مساجد دارند

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
امام جمعه مهديشهر گفت: كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نقش موثري در احياء و تقويت كاركردهاي اجتماعي مساجد و تقويت هنر ديني دارند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «محمد بارانی» در نشستی با سرپرست کانون‌های مساجد استان سمنان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدیشهر بر احیای کارکردهای مساجد در ارائه خدمات به خانوارهای پیرامون مسجد، تحلیل وضعیت فرهنگی اجتماعی خانوارها،  ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، خدمت‌رسانی داوطلبانه و صمیمانه، تقویت‌ راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقاء سطح دانش و مهارت جامعه تاکید کرد.

 

وی افزود: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکانی است که موجب تقویت مسجد می‌‌شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر، خواستار ارائه راهکارهای نو و خلاق برای تشویق جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذار امامان جمعه و جماعات مساجد در جذب و هدایت جوانان به مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حمایت‌های معنوی و هدایت و راهنمایی ائمه جمعه نیاز دارند.

 

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی گفت: برای جذب قشر نوجوان و جوان به مساجد باید برنامه‌ریزی شود.

 

 

پایان پیام/م