آغاز ثبت‌نام دوره‌هاي آموزشي موسسه قرآني بيت‌الاحزان

آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی موسسه قرآنی بیت‌الاحزان

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مدير موسسه قرآني بيت الاحزان گفت: ثبت نام دوره هاي آموزشي«رحله» ويژه تابستان و دوره‌هاي حفظ كل قرآن كريم اين موسسه آغاز شده و تا پايان خرداد ادامه دارد.

 

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام مهدی شهسوار، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان، از آغاز ثبت‌نام دوره‌های حفظ قرآن‌کریم این موسسه در قالب دو طرح «رحله» و «حفظ کل قران در مراکز شبانه‌روزی» خبر داد.

 

وی افزود: طرح«رحله» ویژه ایام تابستان و شامل حفظ جزء 30و سوره بقره است که امسال برای پنجمین سال متوالی و برای نوجوانان و جوانان پسر 14 تا 22 برگزا می شود.

 

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان‌گفت:کلیه اساتید و مجریان این طرح، حافظ‌ کل ‌قرآن‌کریم و اغلب از طلاب حوزه‌های علمیه هستند.   

 

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی‌کشور با اشاره به فعالیت مراکز شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن این موسسه گفت: این مؤسسه دارای20 مرکز فعال شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن در استان‌های مختلف کشور است و تا کنون بیش از 2 هزار نفر حافظ تربیت کرده که بسیاری از آنها حایز رتبه های ملی و بین المللی هستند.

  

شهسوار افزود: علاوه بر جوانان و نوجوانان ایرانی که در مراکز این موسسه در زمینه حفظ قرآن کریم، تفسیر و مباحث تربیتی قرآن آموزش می بینند، افرادی از کشورهای لبنان، عراق، هند، پاکستان، افغانستان، کویت و ... نیز در این مراکز حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یکصد نفر از حافظ کل قرآن کریم از میان متربیان غیر ایرانی در اینموسسه آموزش دیده و دوره های حفظ خودرا به پایان رسانده اند . در حال حاضر نیز قریب به 40 نفز از کشورهایعراق، هندوستان و پاکستان در این مراکز مشغول آموزش هستند.

 

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان‌ یادآور شد: ثبت نام برای شرکت در دوره های آموزشی این موسسه تا پایان خرداد ماه ادامه و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های آموزشی«رحله» و «حفظ کل» به سایت این موسسه مراجعه کنند.

 

موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در سال 75 و در یکی از روستاهای اسفراین، تاسیس شد و با توجه به استقبال خوب مردمی در سال 86 به صورت ملی وارد عرصه فعالیت قرآنی گردید و اکنون بیش از 70 ساختمان و بنای قرآنی را زیر نظر دارد.

 

 

پایان پیام/