تعطیلی مساجد برای پیشگیری از کرونا بار منفی در جامعه خواهد داشت

تعطیلی مساجد برای پیشگیری از کرونا بار منفی در جامعه خواهد داشت

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام عظیمی بر لزوم رعایت موارد بهداتشی در مساجد برای پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: تعطیلی مساجد در این شرایط برای پیشگیری از کرونا بار منفی در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام «اسماعیل عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تعطیلی مساجد در این ایام به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا را اقدام پسندیده ای ندانست و اظهار کرد: این اقدام از نظر روحی و روانی تاثیر منفی بر مردم و نمازگزارانی که همه روزه از مناره ها و بلندگوی مسجد صدای اذان را می شنیدند، خواهد داشت.

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) (واقع در خیابان سبلان) افزود: در چنین شرایطی ضمن برگزاری نمازهای جماعت با رعایت شرایط زمان، لازم است، برای حفظ سلامت مردم و آگاه سازی آنها برای پیشگیری از این بیماری نکات بهداشتی برای آنها یادآوری شود. همچنین ضرورت دارد، در مسجد موارد بهداشتی رعایت و با در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی کننده به مردم از سوی خادمان مسجد برای حفظ سلامت آنها تلاش شود.

 

وی بیان کرد: ضرورت دارد، اقامه نمازهای جماعت مساجد در اقل زمان انجام شده و ضدعفونی سرویس های بهداشتی و وضوخانه مساجد هم در این شرایط به صورت روزانه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عظیمی تاکید کرد: لازم است در این شرایط حساس برگزاری مراسم هایی همچون قرائت قرآن کریم، دعای کمیل، دعای توسل و ندبه به منظور حفظ نکات ایمنی در مساجد لغو شود، همچنانکه این اقدام در مسجد موسی بن جعفر(ع) انجام شده است.

 

وی بیان نکات آموزشی در فاصله زمانی کوتاه مدت را در مساجد در آگاه سازی مردم  برای پیشگیری از ویروس کرونا موثر دانست و تصریح کرد: مساجد از گذشته تاکنون مامن و پناهگاه مردم در بحران ها و حوادث گوناگون بوده اند و در این شرایط هم باید پایگاه امید و آرامش مردم باید باشند.

 

حجت الاسلام عظیمی ظرفیت شبکه های مجازی را در آشنایی و اطلاع رسانی مردم نسبت به بیماری کرونا و پیشگیری از آن موثر دانست و خاطرنشان کرد: با عضویت نمازگزاران و فعالان مسجدی در این شبکه ها می توان بسیاری از نکات بهداشتی را از این شبکه های اجتماعی به مردم آموزش داد.

 

پایان پیام/ 40