از ذبح قربانی تا آموزش های مجازی برای مقابله با کرونا ویروس

از ذبح قربانی تا آموزش های مجازی برای مقابله با کرونا ویروس

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
مدیر ستاد کانون مساجد خراسان جنوبی از ذبح قربانی در ۱۰ کانون فرهنگی هنری این استان خبر داد و گفت: این اقدام با نیت سلامتی امام زمان (عج) و همچنین دفع بلیات و ‌آفات انجام می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: با هماهنگی و رایزنی انجام شده با کانون حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم، مقرر شد که تا میلاد امام علی علیه السلام برای ۱۰ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی ملبغ ۲ میلیون تومان (هر کانون) واریز شود تا با ذبح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا و آفات، گوشت ها بین نیازمندان هر محله توزیع شود. 

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال، هدف گذاری این کار خّیر در ۵۰ کانون فرهنگی هنری تعریف شده است، افزود: در گام نخست کانون های فرهنگی هنری شهرستان‌های محروم و مرزی در اولویت قرار گرفته اند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری «محمد رسول الله (ص) شهرستان نهبندان، ثامن الائمه فردوس، ولایت بشرویه، امام حسن مجتبی (ع) سربیشه، فجر و شاه چراع شهرستان زیرکوه، جوادالائمه بیرجند، امام علی علیه السلام شهرستان قاین و امیرالمومنین و ثارالله شهرستان درمیان» در مرحله نخست برای ذبح قربانی انتخاب شده اند.

 

وی ادامه داد: از صفات خوب مومن این است که به طور مداوم قربانی کند و آن را بین مستمندان توزیع کند؛ قربانی کردن با رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی، علاوه بر دفع بلا و آفات، توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آ‌سیب پذیر جامعه، مورد تاکید ائمه معصومین علیه السلام و بزرگان است.

 

حجت الاسلام سبزه کار اظهار امیدواری کرد: در آستانه فرارسیدن سال جدید و در ایام رجبیه، ۵۰ راس گوسفند تا پایان سال در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ذبح و بین نیازمندان توزیع شود.

 

وی همچنین از ارائه آموزش‌های مقابله با کرونا ویروس به صورت مجازی ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: بسته های ‌آموزشی ارسالی از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور و مراکز بهداشت از طریق پیام‌رسان‌ها برای مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری ارسال می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شده است که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ضدعفونی مساجد با دیگر ارکان مساجد همراه شوند.

 

گفتنی است، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۷ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

 

طبق اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است. خوشبختانه آمار بهبود یافتگان مبتلایان به کووید19 در کشور رو به افزایش است و تا کنون 175 نفر بهبود یافته اند

 

 

 

پایان پیام/ 70