آغاز تحقیقات پلیس درباره تهدید آنلاین مسجد «النور» در کریستچرچ

آغاز تحقیقات پلیس درباره تهدید آنلاین مسجد «النور» در کریستچرچ

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
پلیس کریستچرچ ضمن اعلام اینکه تحقیقات درباره تهدید آنلاین مسجد «النور» را آغاز کرده است، گفت: همه تهدیدها نسبت به جامعه اسلامی باید به شدت جدی گرفته شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «newshub»، در پی تهدید دوباره مسجد «النور» در کریستچرچ نیوزیلند، پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

 

جامعه اسلامی کریستچرچ از همه مسلمانان خواست تا در پی انتشار تصویری که اعضای مسجد النور را تهدید کرده است بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند.

 

عواملی که هنوز هویت آنها مشخص نشده است تصویری را از فضای بیرونی مسجد النور تهیه کرده و آن را به صورت آنلاین منتشر کرده اند.

 

«انجم رحمان» از شورای اسلامی زنان در این باره گفت:این تصویر از سوی شخصی که آن را در یک سایت رمزگذاری شده مشاهده کرده بود برای من ارسال شد.

 

وی افزود: من با پلیس تماس گرفتم و رهبران جامعه اسلامی را هم در جریان این تهدید قرار دادم تا نسبت به رویدادهایی که ممکن است اتفاق بیفتد هوشیار و آگاه باشند.

 

پلیس کریستچرچ اعلام کرده است که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و اینکه همه تهدیدها نسبت به جامعه اسلامی باید به شدت جدی گرفته شود.

 

یکی از سخنگوهای پلیس کریستچرچ در این باره گفت: به دلایل عملیاتی درمورد مسائل امنیتی پیش از 15 مارس 2020 اطلاعاتی ارائه نخواهیم داد.

 

روز 15 مارس سال گذشته میلادی 51 نفر در نتیجه حمله به مساجد «النور» و «لینوود» کریستچرچ جان خود را از دست دادند.

پایان پیام/ 7