بيش از يك هزار كانون فرهنگي مساجد در طرح اوقات فراغت خوزستان مشاركت دارند

بیش از یك هزار كانون فرهنگی مساجد در طرح اوقات فراغت خوزستان مشاركت دارند

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام همت‌پور، از فعاليت بيش از يك هزار كانون فرهنگي هنري مساجد در طرح اوقات فراغت خوزستان خبر داد و گفت: اين كانون ها در مناطق شهري و روستايي فعاليت مي‌كنند.

 

 

به‌گزارش‌ روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «حجت‌الاسلام مرتضیهمت‌پور » با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نسبت به ثبت نام دانش آموزان در سراسر کانون‌های مساجد استان اقدام می کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: محتوای این طرح، آموزشی، اقتصادی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، اردویی و تفریحی است که از ابتدای تابستان به صورت رسمی در یک هزار کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی آغاز می شود.

 

وی اضافه کرد: جلسات توجیهی با کارشناسان و مقدمات لازم با هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام و جلسات داخلی با مدیران کانون ها و ائمه جماعت مساجد منتخب استان برگزار شده و اکنون در حال برنامه‌ریزی دقیق و جامع جهت پوشش کامل کانون‌های مساجد استان در قالب طرح اوقان فراغت هستیم.

 

همت‌پور، همچنین از اجرای طرح اوقات فراغت در مناطق سیل‌زده و آسیب دیده استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بالایی از سیل‌زدگان از گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند و با توجه به تبعات پساسیل، این قشر نیاز مبرم و جدی به پرکردن اوقات فراغت خود در تابستان دارند که این موضوع همکاری همه جانبه دستگاه های فرهنگی استان را می طلبد.

 

وی با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌ای موجود در کانون‌های مساجد استان و وجود قریب به ۴۰۰ باب کتابخانه در مناطق شهری و روستایی، عنوان کرد: این ظرفیت را در طرح اوقات فراغت نباید نادیده گرفت و در همین راستا با توجه به تاکید ستاد مرکزی کشور، طرح «شنبه‌های کتاب» با مشارکت ائمه جماعات مساجد و کتابداران مسجد در قالب حلقه‌های کتابخوانی و مسابقات جذاب برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اذعان داشت: خانه های دیجیتال در استان در حال فعالیت هستند و در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با همکاری کانون‌های مساجد منتخب برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات جام دیجیتال در ۱۰ شهرستان صورت گرفته و از ظرفیت این مراکز استفاده شده است.

 

وی ابراز کرد: در این طرح تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه ها در حال انعقاد است که در صورت همکاری جدی دستگاه های مرتبط، این طرح با گستره و قدرت بیشتری در استان انجام می شود.

 

حجت‌الاسلام همت پور، تاکید کرد: در این برنامه ها دو نکته حائز اهمیت است که باید توجه بیشتری بر آن صورت گیرد، یکی توجه جدی به مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده و دوم گرمای بیش از حد استان که نیازمند توجه بیشتری از لحاظ مالی برای تامین سرمایش و تهیه امکانات اولیه است.

 

 

پایان پیام/م