استقبال بچه‌های مسجد از رویداد ادبی هنری سردار آسمانی/ ترویج مکتب حاج قاسم از معبر مسجد

استقبال بچه‌های مسجد از رویداد ادبی هنری سردار آسمانی/ ترویج مکتب حاج قاسم از معبر مسجد

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
«سعادتی» با بیان اینکه طی اعلام فراخوان برگزاری رویداد ادبی هنری سردار آسمانی، با استقبال فراوانی مواجه شدیم، گفت: این رویداد گام بلندی در راستای ترویج مکتب ایثار و شهادت از معبر مسجد و بچه‌های مسجدی محسوب می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «سعید سعادتی» در تبیین اهداف برگزاری رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»گفت: با توجه به سیره و سبک زندگی سپهبد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای ادامه راه و زنده نگاه داشتن مکتب آن شهید و از سوی دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اقدام به برگزاری رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی» در قالب هفت رشته کرد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: ما در صدد بودیم تا در برگزاری این رویداد در وهله نخست از هنر و ابزارهای هنری استفاده کنیم. مخاطبان ما در گروه‌های سنی ۷ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۲۱ سال بودند.

 

سعادتی افزود: فراخوان این رویداد هنری در قالب رشته‌های عکس و فیلم موبایلی، دل‌نوشته، نامه، شعر، نقاشی و طراحی، سرود، اعلام و بنا شد، علاقه‌مندان تا ۲۵ بهمن آثار خود را ارسال کنند.

 

وی گفت: در همین فرصت محدود نزدیک به یک هزار و ۶۹۱ اثر در رشته های مختلف در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسید که از این میان، ۲۳۴ اثر در بخش نامه‌ای به سردار آسمانی، ۸۲۵ اثر در بخش عکس و فیلم موبایلی، ۲۱۱ اثر در بخش دل‌نوشته، ۲۳۲ اثردر بخش نقاشی و طراحی، ۷۶ اثر در بخش سرود و ۱۴۶ اثر به بخش شعر اختصاص داشت.

 

سعادتی اظهار کرد: در فرصتی کوتاه که شاید کمتر از بیست روز بود، آثار متعددی به دست ما رسید و در ارزیابی اولیه به این نتیجه رسیدیم که این آثار باید دسته‌بندی شده و منتخب آنها در قالب محصولات فرهنگی منتشر شود. در این راستا در نظر داریم نمایشگاهی از آثار بخش عکس و فیلم‌های موبایلی، نقاشی و طراحی برگزار کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد افزود: پس از مرحله ارزیابی آثار، مرحله داوری نهایی انجام می‌شود و اگر شرایط فراهم بود ۲۰ اسفند نفرات برتر اعلام و جوایز آنها اهدا می شود. ما در هر رشته از نفرات اول و دوم تقدیر و در مجموع ۱۴ نفر برگزیده داریم. جوایز نفرات برتر اهدای ۳۰ میلیون ریال است.

 

وی تصریح کرد: احیای مکتب سرار سلیمانی در ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه تاثیر به سزایی دارد، دو مولفه‌ای که به نظرم از نیازهای امروزی جامعه اسلامی ماست. اگر این سیره در جامعه گسترش پیدا کند بسیاری از مشکلات و مسایل در عرصه‌های عقیدتی، فرهنگی، اقتصادی حل می شوند.

پایان پیام/ 40