اهدای قرآن به مسجد «آسام» از سوی غیرمسلمانان صلح‌طلب

اهدای قرآن به مسجد «آسام» از سوی غیرمسلمانان صلح‌طلب

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
گروه‌هایی از غیرمسلمانان صلح‌طلب به جبران قرآن‌سوزی در مسجد آسام هند توسط خرابکاران، نسخه‌هایی از قرآن کریم را به این مسجد هدیه دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thehindu » ، در پی به آتش کشیدن کتاب آسمانی قرآن در مسجد «آسام» هند از سوی افرادی که هنوز هویت آنها مشخص نشده است،گروه هایی از غیر مسلمانان تلاش کردند تا با اهدای نسخه هایی از قرآن به این مسجد از تنش های به وجود آمده بکاهند.

 

این اقدام در حالی است که تنش میان هندوها و مسلمانان در هند در یک هفته گذشته به شدت بالا گرفت و به مرز هشدار رسید.

 

در راستای این تنش ها افرادی ناشناس به مسجدی در منطقه «باکسا» واقع در ایالت «آسام» هند حمله کرده و چند کتاب مقدس اسلامی از جمله ند نسخه از کتاب مقدس قرآن را به آتش کشیدند.

 

به همین دلیل گروه هایی از غیر مسلمانان که خواستار صلح هستند و انسانیت را به جای تعصب پیشه خود قرار داده اند چند نسخه از قرآن کریم به مسجد «کالاپانی آنچالیک» ((Kalapani Anchalik اهدا کردند.

 

«پراتیک بیجوی کومار»،رئیس پلیس منطقه ای در این باره گفت: ما یک کمیته صلح تشکیل دادیم ومردم از جوامع مختلف منطقه باکسا و نواحی اطراف آن برای بحث در مورد حفظ هارمونی و صلح جمعی گرد هم آمدند.

 

شیوخ هر یک از جوامع غیر مسلمان یک نسخه از قرآن به مسجد آسام هدیه دادند تا اقدام خرابکاران در به آتش کشیدن قرآن در این مسجد جبران شود.

 

به گفته کومار تعدادی از افراد که مظنون به حمله به مسجد آسام هستند مورد بازجویی قرار گرفته اند و عوامل این حمله به زودی شناسایی و عدالت در مورد آنها اجرا می شود.

پایان پیام/ 7