کانون‌های مساجد بنابر مسئولیت اجتماعی خود به مقابله با کرونا می‌پردازند

کانون‌های مساجد بنابر مسئولیت اجتماعی خود به مقابله با کرونا می‌پردازند

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ریزانه با اشاره به اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با بیماری کرونا، گفت: این کانون‌ها با توجه به ظرفیت شبکه سراسری خود و در راستای مسئولیت اجتماعی در عرصه مقابله با ویروس کرونا وارد میدان شده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «جلال ریزانه» در گفت وگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درباره اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و نحوه مقابله با «ویروس کرونا»، اظهارکرد:  با توجه به این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارای یک شبکه شناخته شده و رسمی در حوزه فرهنگ است، بر اساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی در جهت مبارزه با این ویروس در سه حوزه اقداماتی انجام داده است.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات فهما به سه حوزه عملیاتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه اشاره کرد و افزود: حوزه اول فعالیت کانون‌ها، اطلاع رسانی به منظور آموزش و کسب آمادگی و بالا بردن مهارت رفتارهای فردی در خصوص پیشگیری از وقوع و مبتلا شدن به ویروس کرونا است. حوزه دوم شامل تولید دانش و نحوه رعایت بهداشت عمومی در کانون‌ها و مساجد از طریق تصویرسازی و منتشرکردن آن در شبکه و اقدام سوم ما یک حرکت فرهنگی در خصوص ابداعات کانون‌ها در حوزه شیوع ویروس کرونا است.

 

ریزانه خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌ها در این سه حوزه در سایت «بچه های مسجد» بارگذاری شده است و ما نسبت به این موضوع به عنوان یک رسالت اجتماعی و فرهنگی و با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و کانونهای فرهنگی هنری اقدام کردیم.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات فهما خاطرنشان کرد: برخی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده شامل بارگذاری تصاویر جذاب، ضبط و ارسال ویدئوی اقدامات فردی و گروهی بچه های مسجد، دریافت و نشر خلاقیت‌های کانون‌ها در نحوه یادگیری مبارزه با شیوع کرونا همچنین یادگیری از تجربه‌های موفق فعالیت‌های جمعی و فردی توسط بچه های مسجد است که تمامی این موارد با مدیریت داده‌ای و رسانه‌ای از طریق شبکه بچه‌های مسجد در حال انجام است.

 

وی در ادامه با اشاره به بارگذاری ویدئوهای آموزشی در این سایت گفت: این ویدئوهای آموزشی با تفکیک سن برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و همچنین به صورت مجزا برای مدارس، مهدکودک ها و مساجد در این شبکه بارگذاری شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد از این ویدیو ها استفاده کنند.

 

پایان پیام/ 9