ذبح قربانی، در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان

ذبح قربانی، در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق سیل زده و محروم استان به مناسبت گرامیداشت اعیاد ماه رجب، به نیت سلامتی امام زمان (عج) و همچنین دفع بلیات و ‌آفات دام قربانی ذبح می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: باهماهنگی و رایزنی انجام شده با کانون حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم، مقرر شد که تا میلاد امام علی علیه السلام برای تعداد 6 کانون فرهنگی هنری در مناطق سیل زده شهرستان پلدختر و مناطق محروم استان ملبغ ۲ میلیون تومان ( برای هر کانون) واریز شود تا با ذبح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا و آفات، گوشت ها بین نیازمندان هر محله توزیع شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان  با اشاره به اینکه هدف گذاری این کار خّیر در کانون فرهنگی هنری زیادی تعریف شده است، بیان کرد: در گام نخست کانون های فرهنگی هنری شهرستان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

 

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری« باب الحوائج(ع) (شهرستان پلدختر)، سقای کربلا (شهرستان پلدختر)، حق الیقین( شهرستان پلدختر، سید النساء ( شهرستان پلدختر)، حسین بن علی (ع)( شهرستان سلسله) و الغدیر( شهرستان کوهدشت (بخش طرحان))  در مرحله نخست برای ذبح قربانی انتخاب شده اند.

 

ابدالی پور بیان کرد: قربانی کردن با رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی، علاوه بر دفع بلا و آفات، توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آ‌سیب پذیر جامعه، مورد تاکید ائمه معصومین علیه السلام و بزرگان است.

 

 وی با بیان این مطلب که در اسلام برای ماه رجب فضایل بسیاری ذکر شده است، گفت: در این ماه درهای رحمت خداوند باز است و دعا به استجابت می رسد بنابراین فرصت بسیار خوبی برای قرب به خداوند است که باید نهایت بهره را از این فرصت برد.

 

ابدالی پور همچنین با اشاره به اینکه طبق سفارش دین صدقه دادن و قربانی کردن رفع گرفتاری می کند، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، رعایت نکات بهداشتی و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از توصیه های مقام معظم رهبری است.

 

وی خاطرنشان کرد: از صفات خوب مومن این است که به طور مداوم قربانی کند و آن را بین مستمندان توزیع کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تجلیل از همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم، افزود: قرار است به همت این کانون فرهنگی هنری مسجد در آستانه فرارسیدن سال جدید و در ایام رجبیه، ۵۰ راس گوسفند تا پایان سال در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ذبح و بین نیازمندان توزیع می شود.

 

وی اذعان داشت: موسسه فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم به منظور ذبح قربانی ماه رجب به نیت سلامتی امام زمان (عج ) و دفع بلا و گرفتاری مبالغ را به حساب کانون فرهنگی هنری واریز می کند تا بتوانند گوسفند قربانی خریداری و در بین نیازمندان توزیع کنند.

 

موسسه‌ فرهنگی هنری حضرت خدیجه در سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه‌ فرهنگ زیارت اهل بیت علیهم السلام با اولویت های زیارت اهل بیت علیهم السلام، تقویت فرهنگ دینی و احیای سنن فراموش شده از قبیل قربانی، اطعام غدیر و .... فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

پایان پیام/ 85