تدابیر مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری گیلان برای مقابله با کرونا

تدابیر مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری گیلان برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به ظرفیت قابل توجه کانون‌های مساجد در هدایتگری جامعه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری گیلان در مقابله با این بیماری برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در اطلاع رسانی و آموزش پیرامون پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تهیه و طراحی پوسترهای آموزشی به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در سه محور رعایت بهداشت، شیوه برخورد با افراد مبتلا و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار داده شد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری در هدایت گری جامعه برای پیشگیری از این بیماری، تصریح کرد: در همین راستا با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی برای ضدعفونی کردن مساجد، مکان های عمومی و نیز ادعیه ها  و قرآن های مساجد و کانون های فرهنگی هنری تلاش کردیم. همچنین به فعالان مسجدی توصیه شد که از صرف هر گونه نوشیدنی در مساجد پرهیز شود، تا گامی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا برداشته شود.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد ادامه داد: علاوه بر آن به کارگزاران مساجد تاکید کردیم برای اجتناب از سرایت بیماری به دیگران، برنامه های اقامه نماز و قرائت دعا و مستحبات را به حداقل برسانند.

 

وی تاکید کرد: به دلیل آنکه برنامه های جمعی در کانون ها و مساجد به شیوع این بیماری کمک می کند، به همین جهت برنامه های اطلاع رسانی، آموزشی کانون های فرهنگی هنری از بستر فضای مجازی انجام می شود؛ این مهم هم اکنون در 16 شهرستان این استان در حال انجام است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان ادامه داد: با توجه به در پیش بودن نیمه ماه رجب و محدودیت برگزاری اعتکاف در مساجد، توصیه کردیم که مردم نسبت به انجام اعمال «ام داوود» در منازل اهتمام داشته باشند.

 

 وی در پایان با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد در آرامش بخشی به مردم در این شرایط، خاطرنشان کرد: در چنین فضایی کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با اعضا و فعالان خود، به آرامش جامعه کمک و در راستای تقویت روحیه و امیدآفرینی و مقابله با شایعات و اخبار کذب در این زمینه تلاش کنند.

 

پایان پیام/ 40