درخشش۱۰ کانون فرهنگی هنری هرمزگان در رویداد ملی فهما

درخشش۱۰ کانون فرهنگی هنری هرمزگان در رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
کمالی زرکانی از درخشش و افتخارآفرینی ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در نخستین رویداد ملی فهما خبرداد و گفت: ۱۰ کانون هرمزگان در این رویداد حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر شدند.

« رضا کمالی زرکانی »،  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: رویداد ملی «فهما» در قالب شاخص‌های هشت گانه «قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری» با هدف ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان افزود: 25 هزار و 261 کانون پس از ثبت نام، اطلاعات مرتبط با فعالیت ها و آثار تولیدی اعضای خود در پرتال بچه های مسجد بارگذاری کردند که در نهایت هزار و 255 کانون موفق به راهیابی به بخش رقابتی رویداد ملی فهما شدند و پس از بررسی ها اولیه، 556 کانون به مرحله پایانی راه یافتند.

 

زرکانی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم توسط هیأت های انتخاب و حضور گروه‌های داوری در ۱۸ رشته، مجموعا ۱۳۳ کانون در  این رویداد ملی قابل تقدیر شناخته شدند، در واقع ۱۸ کانون در ۱۸رشته به عنوان کانون برتر انتخاب شدند، ۱۸ کانون در ۱۸رشته به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه و 97 کانون نیز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

وی با اشاره به مشارکت فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این رویداد، گفت: پس از اعلام نتایج از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور، 10 کانون فرهنگی هنری این استان حائز رتبه شناخته شدند.

 

کمالی زرکانی افزود: کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی به عنوان رتبه اول در رشته(پاسداشت دهه کرامت) با 16 هزار و 608 امتیاز کسب شده و کانون سیدالشهدا شهرستان میناب به عنوان رتبه اول در رشته(نمایش) با 9 هزار و 655 امتیاز کسب شده در بین 18 کانون رتبه برتر کشوری قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان شهرستان سیریک در رشته( پاسداشت دهه ولایت و امامت) با کسب 17 هزار و 279 امتیاز جایگاه شایسته تقدیر ویژه(رتبه دوم) را از آن خود کرد .

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه چهار کانون فرهنگی هنری  « سادات روستای گورزانگ میناب، نوالثقلین جاسک، شهدای جوزان میناب و عبد صالح میناب » نیز جز ۲۰ کانون با بالاترین معدل امتیاز بوده اند که مورد تقدیر و تشویق قرار خواهند گرفت، افزود: کانون های علویون رودان، حضرت زهرا(س) بندرعباس و سجادیه میناب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

وی با ذکر این نکته که علاوه بر تشویق مدیران دو کانون برتر، به حساب هر کدام از این کانون ها نیز مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد واریز خواهد شد و به کتاب هایی نیز به ارزش 50 میلیون ریال تجهیز می شوند، اضافه کرد: مبلغ 300میلیون ریال نیز به هر کانون وام کم بهره اعطا خواهد شد.

 

کمالی زرکانی با بیان اینکه کانون های شایسته تقدیر نیز مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد، اهدا کتاب به ارزش 40 میلیون ریال و وام کم بهره 200 میلیون ریالی دریافت خواهند کرد، افزود: چهار کانون با معدل بالا نیز 40 میلیون ریال وجه نقد و کتاب و 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای حمایت از طرح های فرهنگی دریافت می کنند.

 

وی گفت: سه کانون شایسته تقدیر هم 15 میلیون ریال وجه نقد، 30 میلیون ریال کتاب و 100 میلیون ریال وام کم بهره دریافت می کنند و 140 کانون فعال دیگر نیز در مراحل بعدی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

  

 

 

 

 

پایان پیام/ 88