مردم با انجام اعمال اعتکاف در خانه هم از ثواب آن بهره مند می‌ شوند/نباید هرکس به سلیقه و روش خود عمل کند!

مردم با انجام اعمال اعتکاف در خانه هم از ثواب آن بهره مند می‌ شوند/نباید هرکس به سلیقه و روش خود عمل کند!

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
استاد سطح عالی حوزه با اشاره به تعطیلی مساجد و مراسم اعتکاف به دلیل کرونا تأکید کرد : مردم با انجام اعمال اعتکاف در خانه از ثواب آن بهره مند می‌ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مساجد و مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: بدون تردید بر همه ما لازم است تا از دستورات وزارت بهداشت که مسؤول امنیت بهداشتی کشور هستند تبعیت کنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که نباید هرکس به سلیقه و روش خودش عمل کند، گفت: به هرحال وقتی گفته می‌ شود، تجمع نکنیم باید به این خواسته احترام بگذاریم، یعنی دعا و توکل ضروری است ولی این به معنای نادیده گرفتن مسائل بهداشتی نیست.

 

وی با بیان این که در این شرایط می‌ توان اعمال اعتکاف را در خانه انجام داد، گفت: انسان می‌ تواند این سه روز را از فردا تا سه شنبه روزه بگیرد، استغفار کند و اعمال ام داود را انجام بدهد تا قطعا از ثواب اعتکاف برخوردار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی اضافه کرد: روزه این سه روز به ویژه  13 رجب خیلی اهمیت دارد و در روایتی به اندازه یک سال و در برخی دیگر به اندازه شصت سال عبادت برای آن ثواب بیان شده است.

 

وی با بیان این که خداوند در مکان و زمان خاصی منحصر نیست، گفت: بله بی شک ثواب عبادت در مسجد بیشتر است، ولی ما نباید به دلیل تطعیل شدن اعتکاف دچار ناراحتی و افسردگی شویم بلکه باید با قدرت و قوت بیشتری اعمال عبادی این چند روز را انجام بدهیم و از نماز و استغفار و دعا و روزه غافل نباشیم.

 

استاد تفسیر قرآن کریم با تأکید بر این که باید در این روزها با روح مطهر امیرالمؤمنین(ع) پیمان محبت و دوستی ببندیم، گفت: همه باید تلاش کنیم خود را به آن حضرت نزدیک کنیم و شیعه واقعی باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: جا دارد همه مردم عزیز ما در این روزها که روزهای استجابت دعا است، برای ظهور و فرج امام زمان(عج) و برطرف شدن همه مشکلات و مصائب از جمله همین بیماری اخیر و مردم گرفتار سراسر جهان به ویژه مسلمانان مظلوم هندوستان دعا کنند.

پایان پیام/ 694