تعیین برنامه کلی برای کانون‌های مساجد با شناخت نقاط ضعف و قوت انجام می‌پذیرد

تعیین برنامه کلی برای کانون‌های مساجد با شناخت نقاط ضعف و قوت انجام می‌پذیرد

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام سواری گفت: هر کانون مساجد در ابتدا باید مشکلات و معضلات محل فعالیت خود را شناسایی و سپس اقدام به برنامه‌ریزی کند؛ تعیین برنامه کلی بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت نتیجه مطلوبی همراه نخواهد داشت.

«حجت‌الاسلام احمدسواری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص فعالیت‌های کانون‌های مساجد اظهار کرد: نمی‌توانیم برای همه کانون‌های مساجد یک برنامه کلی در نظر بگیریم، زیرا شرایط محیط‌ها مختلف هستند اما به فراخور هر محیط می‌توان نقشه راهی برای هر کانون فرهنگی تعیین کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مرسلات اهواز ادامه داد: هر کانون مساجد در ابتدا باید مشکلات و معضلات محل فعالیت خود را شناسایی و سپس اقدام به برنامه‌ریزی کند؛ تعیین برنامه کلی بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت نتیجه مطلوبی همراه نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد باید ظرفیت‌های خود را به صورت کامل شناسایی و بررسی کنند افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از کانون‌ها اقدام به الگوبرداری غیرتخصصی و غیرکارشناسی از سایر فعالیت‌های کانون‌ها می‌کنند، باید عرض شود که این اقدام نه‌تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه مشکلات مختلفی را در پی دارد.

 

حجت‌الاسلام سواری تصریح کرد: هماهنگی و هم‌سویی با مدیران مدرسه نتیجه‌های مطلوبی برای کانون‌ها خواهد داشت، اگر معلمان و مدیران کانون نسبت به فعالیت‌های فرهنگی همفکری داشته باشند نتایج بسیار فوق‌العاده به ثمر خواهد نشست که از این نتایج جامعه بهره‌مند می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مرسلات اهواز افزود: مطلوب است که نشست‌های صمیمانه‌ای میان مدیران کانون و والدین اعضا برگزار شود، استمرار حضور خانواده‌ها در جلسات بررسی مشکلات فرهنگی، نتایج بسیار خوبی برای هر کانون به‌دنبال خواهد داشت.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه فهما میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابراز کرد: هر مجموعه فرهنگی علاقه به نشر فعالیت‌های خود دارد، راه‌اندازی این سامانه علاوه بر نشر فعالیت‌های کانون‌های مساجد زمینه همکاری و فکری مساجد را فراهم کرده است.

 

پایان پیام/ 690