کانون‌های مساجد به مدرسه تربیت تبدیل شوند

کانون‌های مساجد به مدرسه تربیت تبدیل شوند

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
آل‌‌مبارک گفت: کانون‌های مساجد باید به مدرسه تربیت در جامعه تبدیل شوند، یعنی خانواده فرزند خود را با هدف تربیت در کانون فرهنگی هنری عضو کند.

«مصطفی آل‌مبارک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص کانون‌های مساجد اظهار کرد: اولویت اول هر کانون فرهنگی هنری باید تربیت نیرو باشد؛ هنگامی که جوانی به عضویت کانون در می‌آید باید خوراک فرهنگی مناسبی برای او تهیه شود.

 

مدیر کانون فرهنگی‌هنری ترنم انتظار اهواز ادامه داد: کانون‌های فرهنگی باید تبدیل به مدرسه تربیت در جامعه شوند، یعنی خانواده فرزند خود را با هدف تربیت در کانون فرهنگی هنری عضو کند. کانون‌های مساجد ظرفیت فراوانی برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی جامعه دارند که باید آنها را شکوفا کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود یک مربی با تجربه تاثیر فراوانی بر نوجوانان می‌گذارد گفت: حضو خانواده‌ها در میان فعالیت‌های هر کانون اثربخشی آنها را دوچندان می‌کند؛ لازم است که به‌صورت ماهانه نشست‌هایی میان مدیران کانون و والدین اعضا به منظور پیشبرد اهداف کانونی برگزار شود.

 

آل‌مبارک تصریح کرد: راه اندازی سامانه فهما، انگیزه را میان کانون‌های فرهنگی افزایش داده است؛ ایجاد رقابت و الگو برداری کانون‌ها از یکدیگر در زمینه فعالیت‌ها افزایش کیفیت کانون‌ها را در پی دارد مطلوب است که کانون‌های فرهنگی نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کنند.

 

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هر زمینه فرهنگی باید رعایت شود تنوع فعالیت‌ها است؛ مطلوب است که از ایده‌های مختلفی برای اجرای کارهای فرهنگی بهره‌گیری شود این اقدام جذابیت فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

 

پایان پیام/ 690