سنگ تمام کانون‌های مساجد استان خوزستان در مقابله با کرونا؛ از پویش احسان مالکین تا ضدعفونی معابر

سنگ تمام کانون‌های مساجد استان خوزستان در مقابله با کرونا؛ از پویش احسان مالکین تا ضدعفونی معابر

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه فعالین کانون‌های مساجد خوزستان درراستای مقابله با ویروس کرونا به صورت خودجوش معابر و برخی ادارات استان را ضدعفونی کردند،گفت: تعدادی از اعضای کانون‌ها از مستاجران خود با هدف رفع بلا اجاره دریافت نکردند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «مرتضی همت‌پور» ، با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان در مقابله با ویروس کرونا گفت: از زمانی که وزارت بهداشت در مورد این بیماری اطلاع‌رسانی کرد و نسبت به جدی بودن مساله هشدار داد، کانون‌های مساجد استان شروع به فعالیت کرده و هرکدام متناسب با ظرفیت‌هایی که داشتند وارد میدان شدند تا به مقابله با شیوع ویروس کرونا بپردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان ادامه داد: در این راستا اعضای کانون‌ها به صورت خودجوش وارد عمل شده و ماسک و مواد ضدعفونی تهیه کردند و با حضور در اماکن عمومی، بازارچه‌ها، مساجد و برخی ادارات دولتی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی کردند، برای مثال کانون «بصیرت» دزفول در این عرصه خدمات قابل توجهی داشت.

 

وی گفت:همه ۲۷ شهرستانِ استان اهواز، به صورت خودجوش وارد عمل شدند و از میان یکهزار و ۱۰۰ کانون، تعداد هزار کانون در مقابله با ویروس کرونا فعالیت داشتند و بازخوردها در این رابطه در میان مردم بسیار قابل توجه بود؛ ضمن اینکه اعضای کانون‌ها نیز اقدامات جالب توجهی داشتند که از جمله آنها می‌توان به پویش «احسان مالکین» اشاره داشت.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور تصریح کرد: در پویش احسان مالکین، آن دسته از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که موجر بودند، با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا، اقدام به بخشیدن اجاره مستاجران خود تا خروج از این شرایط کردند، که در این راستا سه تن از اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) رامهرمز پیش‌قراول شده و اجاره ملک خود را به مستاجرشان بخشیدند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس «خسرو بهمئی» از اعضای اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) رامهرمز اعلام کرد موقتا تا خردادماه از مستاجران خود اجاره دریافت نمی‌کند و البته تا هر مدتی که شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا جریان داشته باشد این رویه را ادامه می‌دهد. او که مالک دو واحد آپارتمان در اهواز است؛ هدف خود را از پیوستن به پویش احسان مالکین، تشویق دیگران به این کار خیر عنوان کرد. همچنین «حمزه ممبینی» از اعضای دیگر این کانون که مالک یک باب منزل مسکونی بود اعلام کرد تا رفع بلا اجاره را می‌بخشد. همچنین «قدرت‌الله روزبه» عضو دیگر این کانون که خود از پیشکسوتان شاخص فوتبال رامهرمز محسوب می‌شود، طی پیامی اعلام کرد که از دریافت اجاره اسفندماه صرف نظر می‌کند تا هرچه زودتر بلا دفع شود.

 

 

پایان پیام/ 40