مساجد مهم‌ترین ظرفیت قدرت نرم در کشور هستند

مساجد مهم‌ترین ظرفیت قدرت نرم در کشور هستند

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
نوری با بیان‌اینکه مسجد یک سنگر اسلامی است، گفت: مساجد مهم‌ترین ظرفیت قدرت نرم در کشور را تشکیل داده‌اند، اساساً مسجد مرکز تعلیم و تربیت اسلامی است و نباید ترک شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی کارکردهای اصلی مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی، با حضور عظیم نوری(معاون تعلیم و تربیت و آموزش سازمان بسیج حقوقدانان کشور)از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

 

در این برنامه عظیم نوری با اشاره به این که ما در حال حاضر با آمریکا و اسرائیل در جنگ تمام عیار هستیم، گفت: تشدید تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا اولین راهبرد جنگی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

 

وی افزود: آمریکا با هدف تحت فشار قرار دادن محور مقاومت و همسایگان ایران، فشارهای منطقه ای را تشدید می کند.

 

معاون تعلیم و تربیت و آموزش سازمان بسیج حقوقدانان کشوربا اشاره به این که آمریکا به دنبال تشدید جنگ نرم است، اظهار داشت: آمریکا با هدف حاکم کردن فرهنگ غربی در جامعه ایران و از بین بردن ارزش ها راهبرد جنگ نرم را به شدت پیگیری می کند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان ما در حوزه فردی و جریانی تداوم نفوذ را حفظ می کنند، عنوان کرد: تداوم حمایت از عناصر و جریان ها و تشکل های غربی از جمله مهم ترین راهبردهای آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران هستند.

 

عظیم نوری با بیان این که ما باید از ظرفیت قدرت های نرم خود به خوبی استفاده کنیم، عنوان کرد: مساجد مهم ترین ظرفیت قدرت نرم در کشور را تشکیل داده اند.

 

وی با اشاره به توصیه حضرت امام خمینی (ره) در مورد مساجد، توضیح داد: مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ است و مسجد مرکز تعلیم و تربیت اسلامی است و بر همین اساس ما نباید مساجد را ترک کنیم.

 

معاون تعلیم و تربیت و آموزش سازمان بسیج حقوقدانان کشورافزود: مساجد از جمله عناصری هستند که اسلام به آن وابسته است.

 

وی با بیان این که دشمن همواره به دنبال تضعیف اسلام و انقلاب اسلامی گام برمی دارد، اظهار داشت: دشمن ما نمی تواند اقتداری که ریشه در آموزه های دینی دارد را قبول کند.

 

نوری اضافه کرد: در حال حاضر دشمن اسلام های متعددی را طراحی کرده و در کشورهای مختلف به مردم تجویز می کند.

 

وی ادامه داد: امروزه دشمن اسلام تکفیری و سکولار را در مقابل اسلام ناب و درست تهیه کرده است.

 

معاون تعلیم و تربیت و آموزش سازمان بسیج حقوقدانان کشور در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان این که ما باید در تعاریف مساجد به بازتعریف برسیم، عنوان کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند که همه باید سعی کنیم تا حال و هوای مساجد به حال مساجد صدر اسلام نزدیک شود.

 

وی با بیان این که مسجد نباید صرفا محلی برای عبادت و نیایش باشد، تصریح کرد: مسجد قرارگاه جنگ نرم است و باید در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگام باشد.

پایان پیام/ 9