نگهداری هدایای بازماندگان حمله به مساجد کریستچرچ در موزه کانتربری

نگهداری هدایای بازماندگان حمله به مساجد کریستچرچ در موزه کانتربری

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
بخشی از موزه کانتربری به هدایایی اختصاص داده شده است که پس از حمله به مساجد کریستچرچ به بازماندگان این حملات اهدا شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « odt»، حدود 100 هدیه از هدایایی که پس از حمله به مساجد «کریستچرچ» به مسلمانان در این شهر تقدیم شد در موزه کانتربری نگهداری می شود.

 

مسئولان موزه کانتربری با نمایندگان جامعه اسلامی کریستچرچ برای انتخاب این هدایا مشورت کردند و حالا این هدایا به عنوان بخشی از مجموعه موزه به طور رسمی به ثبت رسیده اند.

 

«سمیه جونز» از بازماندگان حمله به مسجد النور و یکی از نمایندگانی که به انتخاب اشیاء برای این موزه کمک کرده است در این باره گفت: وقتی به همه کارهایی که برای تهیه این هدایا انجام شده است فکر می کنم احساس می کنم مورد حمایت قرار گرفته ام و بسیار خوشحال می شوم.

 

وی افزود: با دیدن این هدایا احساس می کنم که جامعه بزرگ تری پشت ماست و از ما حمایت می کند.

 

جونز همچنین گفت: موزه کانتربری بهترین مکان برای نگهداری هدایای داده شده به مسلمانان است و آنها بعدها می توانند به این هدایا دسترسی داشته باشند.

 

این هدایا شامل گل،کارت،عروسک،صنایع دستی و دیگر وسایل و لوازم هستند.

 

«دانیل استیرلند»،مسئول نگهداری اشیاء ویژه موزه کانتربری در این باره گفت: احساس ها و داستان هایی که پشت هر یک از این هدایا وجود دارد دنیایی دارد که قابل وصف نیست.

 

«آنتونی رایت»،رئیس موزه کانتربری هم گفت: نگهداری این اشیاء و داستان هایی که پشت آنها وجود دارد لازم و ضروری است تا مسلمانان بتوانند در آینده به آنها دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/ 7