لغو سمپوزیوم صلح در سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ به دلیل شیوع کرونا

لغو سمپوزیوم صلح در سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ به دلیل شیوع کرونا

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
شیوع ویروس کرونا موجب لغو سمپوزیوم «برادری انسانی برای صلح و همزیستی در کریستچرچ و فراتر از آن» در آستانه سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ در این شهر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «nzherald»،سمپوزیوم صلح که قرار بود در شب اولین سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ برگزار شود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

 

سفارت امارات در «ولینگتون» نیوزیلند با همکاری شورای جوامع اسلامی جهان قرار بود جمعه شب میزبان سمپوزیوم «برادری انسانی برای صلح و همزیستی در کریستچرچ و فراتر از آن» باشند،اما شیوع ویروس کرونا موجب شد تا این مراسم به تعویق بیفتد.

 

برگزارکنندگان این سمپوزیوم ضمن معذرت خواهی از افرادی که قرار بود در این مراسم شرکت کنند دلیل لغو مراسم را حفظ سلامتی برای همه عنوان کردند.  سالگرد حمله به مساجد کریستچرچ است تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

 

با این وجود «جاسیندا آردرن» ،نخست وزیر نیوزیلند از مسئولان بهداشت این کشور خواست تا شرایط را برای برگزاری این مراسم در روز یکشنبه مهیا کنند.

 

حمله یک فرد مسلح با سلاح نیمه اتوماتیک به مساجد «النور» و «لینوود» در کریستچرچ که روز 15 مارس سال گذشته میلادی رخ داد منجر به کشته شدن 51 نفر شد

پایان پیام/ 7